Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tréninková změna
#1
Dobrý den,

pane Vacek, měl bych na vás dotaz - jelikož jste vyzkoušel spoustu tréninkových metod apod, tak možná by jste mě mohl nasměrovat 

- Trénuji teď pouze 3x týdně jelikož jsem časově vytíženy kvůli práci a narozeného syna
- Cvičím poslední rok klasický split:
1. Prsa ramena a triceps
2. Nohy
3. Záda 

Trénink většinou začíná základním vícekloubovým cvikem a někdy jim trénink zakončuji - někdy s konstantní zátěží pro 3-6op, někdy pyramidově od 12 až pro 1 op. a potom doplňkové cviky s volnou váhou (intenzitu a zátěž měním dle síly a energie na co mám v ten den chuť a tak aby mě to bavilo, ale dotaz směřuje k tomu, zda by v tuto chvíli nebylo na místě zkusit cvičit v každém tréninku jen základní cvíky:

něco v tomto stylu, že bych skombinoval dřepy, benche, shyby, mrtvé tahy jako základ tréninku tak, že bych partii procvičil 2x týdně a to jednou těžší zátěže pro 3-6op a v druhým tréninku 10-20op ať je svalová buňka poničená jak těžkou váhou tak i více opakovaním pro roztažení buněk a zvětšení glykogenové kapacity ať roste síla i svalový objem.

Jenže nezbude tolik prostoru na procvičení sekundárních partií tak jako při splitu, kdy se člověk zaměří třeba na zadní, boční i přední delty, tricepsy a bicepsy apod - jak jste zkoušel různé tréninkové metody založené na základních cvicích - jak jste na tom byl s těmito partiemi? pozoroval jste nějaké zaostávání těchto partii? 

Jsem typický ektomorf, 184cm a 77kg - takže cílem je hlavně hmota a nabrat, závodní ambice nejsou, ale tak ať se cítím dobře a větší ... trénuji pravidelně 3,5 roku a ročně jsem splitem přibral cca 3kg svalové hmoty - takže, myslíte že by tato změna mohla být více efektivní? 
Děkuji :-)
Odpovědět
#2
Dobrý den,

no mně se hodně osvědčil ten Korte systém. Cvičí se taky 3x týdně, přičemž se dá natáhnout i na 6 týdnů, pokud se dokážete pořád zlepšovat, nebo si poté přikládat jen nepatrně. Jde sice v podstatě jen o 3 cviky. Dřep, MT a benč, přičemž já jsem ten MT vyměnil za přítahy činky v předklonu. V prvních 2-3 týdnech jsem k tomu přihodil i ramena, bicep a triceps, každou partii v jiný den tréninku. Pak, v dalších týdnech, když se důsledně dodržuje ten naplánovaný cyklus zvyšování vah už jsem to vynechak, protože jsem toho měl skutečně plné brejle a nebylo to potřeba. Mohu říct, že se mi to skutečně osvědčilo a mohu to doporučit. Více info tady https://www.extrifit.cz/cs/blog/clanok/m...em-zacatek a tady https://www.extrifit.cz/cs/blog/clanok/m...kem-2-cast
Odpovědět


[-]
Rychlá odpověď
Zpráva
Text Vaší zprávy:

Obrázková verifikace
Do textového pole dole zadejte text, který vidíte na obrázku vlevo. Toto opatření má znemožnit psaní příspěvků spam robotům.

Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející toto téma: 1 host(ů)