Napsat novou odpověď
Odpovědět k tématu: Kalorický příjem - redukce tuku
Uživatelské jméno:
Předmět příspěvku:
Ikona příspěvku:
Text Vaší zprávy:
Smajlíci
Smile Wink Cool Big Grin
Tongue Rolleyes Shy Sad
At Angel Angry Blush
Confused Dodgy Exclamation Heart
Huh Idea Sleepy Undecided
[další]
Možnosti příspěvku:
Přihlásit k odběru témat:
Zvolte druh ohlašování a odběru novinek pro toto téma (pouze pro registrované uživatele)




Obrázková verifikace
Do textového pole dole zadejte text z obrázku vlevo. Toto opatření má zabránit robotům psát příspěvky.
Obrázková verifikace
(necitlivé na velikost)


Náhled témat (nejdříve nové)
Napsal(a) admin - 06-02-2019, 20:54
Já vás za to kritizovat určitě nebudu. :-) Spíš vám to řeknu z praxe. Pokud se připravuji na soutěž, nebo někoho připravujeme na soutěž a on dlouhodobě stagnuje, nejprve mu zvýším kalorický příjem, aby si tělo odfrklo, trochu se rozběhnul metabolismus atd.. Častá příčina stagnace je přetrénování, ale to se vás pravděpodobně netýká. No a pokud stagnace trvá, musí se navýšit výdej, nebo ubrat příjem kalorií. Vy nemůžete popřít základní fyziku příjmu a výdeje energie. A pokud budete mít menší příjem, prostě musíte hubnout. Při zajištění dostatku bílkoviny a správného tréninku pak ten úbytek nebude na úkor svaloviny, ale tukových zásob. Neznám nikoho z Extrifit Teamu, kdo by si zjišťoval vlastní bazální metabolismus.
Napsal(a) Host - 06-02-2019, 12:20
Děkuji za odpověď. Ta kalkulačka samozřejmě toto neví, ale mě jde o bazální metabolismus. Ten se přece neodvíjí od aktivit.
Jde mi tedy o to, abych se nedostal do začarovaného kruhu, kdy tělo vlivem nízkého příjmu nastaví "nouzový režim" = zpomalí metabolismus a já budu hladový, nebudu mít energii a budu stejně stagnovat.
Základní moje myšlenka je neklesnout pod BAZÁLNÍ metabolismus ....pokud je tato myšlenak špatná, tak mě prosím vyveďte z omylu (a nemyslím to teď nijak negativně). Zkrátka mě zkritizujte tento názor/princip, pokud si to zaslouží :-)
Napsal(a) admin - 05-02-2019, 22:15
Dobrý den,

mně je 45 a doteď jsem ty výpočty BM moc nepochopil. Vážně netuším, jak ta kalkulačka dokáže předpovědět, jak intenzivní máte trénink, jak aktivní jste doma, kolikrát v týdnu sexujete a dalších asi sto proměnných.
Hubnutí je jena pouze o příjmu a výdeji kalorií. Chcete -li hubnout, musíte být v kalorickém deficitu. Pokud stagnujete, buď lehce uberte kalorií, klidně jen o 500 týdně, nebo navyšte výdej energie.
Dobrá zpráva je, že to jídlo máte pod kontrolou, víte, co a kolik sníte a máte se tak od čeho odpíchnout. Pokud stagnujete několik týdnů, doporučuji "naoko" utnout dietu a na 3-4 dny ten kalorický příjem zvednout. Ano, určitě přiberete, ale dáte metabolismu trochu odfrknout. Pak se vraťte na stávající příjem, tak 14 dní ho držte a pokud nepůjdete dolů, uberte.
Pavel Vacek
Napsal(a) Jarda - 05-02-2019, 21:53
Dobrý den, obracím se na vás, protože jsem se dostal do fáze stagnace = nedaří se mi dále redukovat tuky. Je mi 34let, 195cm, 108kg (původně 114kg)....sedavé zaměstnání, chodím cvičit 4-5týdně na hodinu do posilovny (základní vícekloubové cviky, kvůli zranění se musím krotit s váhami = nemohu zkrátka "tolik zabrat", ale snažím se alespoň kompenzovat vyšším tréninkovým tempem, ikdyž vím, že to není úplně ono). Má otázka se týka kalorického přijmu. Bazální metabolismus jsem si vypočítal přes různé kalkulátory a vychází mi na cca 2200-2300kcal. Svůj celkový metabolismus přesně změřený nemám , ale jídelníček mám nastaven na denní kalorický příjem cca 2500kcal = 200g bilkoviny, 270g sacharidy, 70g tuky.  A již několik týdnů stagnuji. Nevím, jestli mám ubrat jídlo, ale teorie praví, že bych se neměl dostat pod svůj bazální metabolismus a tam už tedy moc prostoru na snížení kcal není. A nebo naopak přidat, třeba na 3000kcal, ikdyž mi to nepřijde úplně logické (bojím se, abych znovu nepřibral). 
Když ale vidím jídelníčky např. pro 80kg cvičence, kde mají třeba 200g bilkovin, 500g sacharidu, 70g tuku.....tak si říkám, že jím asi málo. 
Díky moc za radu. Jarda