Tomáš Tabačiar- Trénink jsem úplně změnil

Tomáš Tabačiar- Trénink jsem úplně změnil

Extrifit | 09. 06. 2017

Jak postupuje v přípravě slovenský profesionální kulturista kategorie do 212 liber Tomáš Tabačiar, co oproti předešlému období změnil, jaké cíle si dává, co chce po přestupu mezi profesionály dosáhnout? Tyto i další otázky jsme mu položili čtyři týdny před jeho profi debutem na soutěži v Chicagu (30. 6.), na kterou se velmi zodpovědně připravuje.

Tomáši, odkdy si v přípravě?

Už v listopadu 2016 jsem odstartoval objemovou přípravu, která trvala skoro tři měsíce. V únoru 2017 jsem plynule přešel do dietní fáze, která pokračuje až dosud, ale samozřejmě i ta se měnila během toho období. Snažím se dělat na tvrdosti a kvalitě postavy.

Jak si na tom se stravou?

Denní příjem bílkovin mám 3 g na 1 kg tělesné váhy a čerpám je z drůbežího masa (krůtí a kuřecí prsa), vaječných bílek a hydrolyzovaného proteinu Hydro 90. Co se týče sacharidů, přijímám denně 2 g na 1 kg tělesné váhy a jejich zdrojem jsou brambory, rýže a vločky. Aktuálně vážím 101 kg, což je v pohodě, neboť v samotném závěru přípravy, když začnu manipulovat s vodou, jsem schopen snížit váhu o 5 kg. Takže se nemusím stresovat tím, že bych se nevešel do mé kategorie do 212 liber.

Jak aktuálně vypadá tvůj trénink?

Trénuji 6 + 1, každý den jednu svalovou partii a ráno nalačno absolvuji 40-minutové kardio na kole. V pondělí cvičím kvadricepsy, v úterý prsa, ve středu záda, ve čtvrtek hamstringy, v pátek ramena, v sobotu biceps a triceps. Takto už jdu dva týdny a chci tak pokračovat až do konce přípravy. Tento trénink mi pomohl sestavit Štefan Havlík (slovenský profesionální kulturista kategorie open - pozn. Red.), který mi vyhověl v tom, že mi prodal svůj tréninkový systém, jak se on připravoval s Dennisem Jamesem (bývalý profesionální kulturista a účastník Mr. Olympia - pozn. red.). Ten systém jsem si od něj odkoupil, ale o všem jsem informoval mého trenéra Josefa Píryho, který mi řekl, že to můžu zkusit. Jožko je stále mým trenérem, na tom se nic nemění a kterému děkuji za to, že mi dělá celý rozpis přípravy, maximálně se o mě stará, jsme stále na telefonu a vždy když něco potřebuji nebo mám nějaké pochybnosti, byť o půlnoci, tak mi poradí, uklidní mě a podpoří mou psychiku tak, abych mohl pokračovat dál. Nedávno za mnou přišel na kontrolu formy, a když jsem se dal do základního postoje, řekl mi, že mě takového v životě neviděl.

Proč si oslovil Štefana Havlíka?

Loni v květnu po návratu z Mistrovství Evropy v Santa Susanne (bronzová medaile v kategorii kulturistika do 90 kg ) jsem se v Bratislavě zdržel o jeden den více kvůli tiskovce, ale protože o dva týdny později mě čekal Diamond Cup Žilina ( zlatá medaile v kategorii kulturistika do 90 kg ) a každý den byl pro mě důležitý, potřeboval jsem někde trénovat. Štefan Havlík byl tehdy také v Bratislavě, trénoval jsem u něj a jeho způsobem, což bylo něco neskutečného a velmi se mi to líbilo. Tekže jsem ho oslovil, jestli by mi celý koncept mohl posunout. On mi to napsal, prodal a já v tom pokračuji. Považuji to za velkou změnu a myslím si, že mi to v závěru přípravy může jen pomoci. Opravdu věřím tomu, že to bude lepší. Chtěl jsem zkusit tento druh tréninku, který spočívá v gigantických sériích, ve velkém počtu opakování. Takový trénink je fakt velmi náročný, proto se každá svalová partie trénuje jen jednou týdně, přičemž já jsem byl zvyklý trénovat partii dvakrát v týdnu.

Co potřebuješ nejvíc zlepšit?

Jednou z věcí, kterou potřebuji zlepšit, je pózování. Například loni na podzim jsem startoval na Diamond Cupu Athény (zlatá medaile v kategorii kulturistika do 90 kg ), kde jsem měl životní formu a kde byl jedním z rozhodčích Vlado Pajič. Ten mi řekl, že si zbytečně škody tím, že se zavírám v pózách. A tak jsem se rozhodl více zapracovat na pózování, požádal jsem o spolupráci právě Vlada Pajiče, abych odstranil některé své nedostatky ve svých postojích, ve kterých jsem nebyl výrazný jako například široký zádový sval zezadu. On mi přesně ukázal, jak to mám dělat, abych vypadal široce. Ne, že bych záda neměl, ale nevěděl jsem se dostat do té pózy tak, aby to bylo dobré. Miluji kulturistiku a stále se chci zlepšovat. V této přípravě jsem zlepšil záda, stehna, na celé postavě je vidět určitý progres, ale ještě třeba zapracovat na detailech.

Proč sis za svou soutěžní premiéru v profi táboře vybral právě Chicago?

V plánu bylo absolvovat jedny profi závody v Americe na jaře a jedny v Evropě na podzim (asi EVLS Pro Prague 30. 10.). Co se týče jarní části, uvažoval jsem io dřívějším termínu, ale nakonec se ukázalo, že konec června, kdy se uskuteční profi soutěž v Chicagu, mi nejvíce vyhovuje z hlediska toho, abych se mohl co nejkvalitnější připravit ... Jména soupeřů neřeším , ale byl bych rád, kdyby v Chicagu soutěžilo bylo mnoho dobrých závodníků, neboť jen tehdy uvidím, na čem skutečně jsem. Když neuspěji, svět se nezhroutí, ale nemyslím si, že bych se postavil na stage a byl tam přehlédnutelný. Připravuji se svědomitě, a pokud udělám svou standardní tvrdou a vyrýsovanou postavu, přičemž budu mít minimálně o 2 kg více než v Aténách, tak to může být zajímavé. Na profesionální soutěži v Chicagu se chci představit v lepší formě než na Diamond Cupu Athény a v poněkud jiném konceptu postavy. Jinak, stala se mi taková kuriózní věc s letenkou do Chicaga (odlet ve čtvrtek 29. 6. ráno), které jsem si koupil podle prvních propozic na soutěž, kde bylo napsáno, že akce se bude konat v termínu pátek 30. 6. a sobota 1. 7. 2017. Jenže pak organizátor posunul termín na 29. 6. a 30. 6., což znamenalo, že s tou letenkou bych nestihl registraci na soutěž 29. 6. v 15:00, protože do Chicaga bych přiletěl až o 21:00. Jelikož to byla chyba ze strany organizátora, zkusil jsem mu napsat žádost o pozdější registraci pro mě (v pátek ráno) a on mi v této věci vyhověl. Na soutěžní pódium bych se měl spolu s dalšími borci mé kategorie dostat v pátek 30. 6. odpoledne a výsledky by měly být známy v ten samý den večer. Držte mi palce!

Tebe podporuje Extrifitslovakia. Jsi spokojený s dosavadní spoluprací?

Loni jsem dosáhl slušné výsledky, díky kterým jsem mohl přestoupit mezi profesionály. Naši spolupráci hodnotím velmi pozitivně, jsem maximálně spokojený, dostávám kvalitní doplňky výživy, ale také mi pomáhají i s výjezdy na mezinárodní soutěže. Čili není to jen o tom, co je napsáno na papíře, ale v případě potřeby není problém mi nějaké věci nad rámec smlouvy navýšit, jako je například finanční pomoc s výjezdem do Chicaga na mou první profesionální soutěž v životě. Jsem velmi vděčný za to, že mě Extrifitslovakia sponzoruje.

Jaké doplňky výživy bereš?

Beru úplně všechny, které Extrifit vyrábí, ale závisí to na období přípravy. Nyní v předsoutěžním období jsem výživové doplňky zredukoval jen na ty, které opravdu potřebuji. Během celé přípravy používám AminoFree (aminokyseliny v peptidové formě), které jsou v aktuálním období pro mě velmi prospěšné, neboť jsou výborné na regeneraci, na obnovu svalové buňky, jsou rychle vstřebatelné a zabraňuje katabolismu. Rovněž používám hodně instantních BCAA, L-carnitine (na spalování tuku), dále Hydro 90 (hydrolyzovaný protein), samozřejmě také vitamíny jako V52 a Vita C 1000. Kromě toho v rámci suplementace jsem používal i přípravek Flexain, protože jsem měl trochu problémy s kolenem, ale naštěstí to zabralo, takže i tento přípravek mohu doporučit, jsou v něm látky, které pomáhají zlepšit regeneraci a léčit ty problémy. Využíval jsem dvě láhve a problémy byly vyřešeny.

Máš nyní i více fanoušků?

Určitě ano, například mnoho fanoušků navštěvuje semináře Extrifit Day a i díky tomu je sledovanost vyšší, ale v první řadě za tím třeba hledat výsledky, protože kdybych byl průměrný až podprůměrný kulturista, tak bych nikoho nezajímal ...

Autor článku : Ľubomír Chochula 

Komentáře: