Pavel Dostál - Baví mě tenhle životní styl

Pavel Dostál - Baví mě tenhle životní styl

Extrifit | 29. 05. 2018

Již čtvrtým rokem odměňuje firma Extrifit závodníky a závodnice mládežnických kategorií v rámci projektu "Odměna za výsledek". Podmínky této akce lze najít u nás na webu, ale v krátkosti jde o to, že všichni účastníci jarních mistrovských soutěží, kteří se rozhodli ve své přípravě vsadit na značku Extrifit, docílili medailového umístění buď na mistrovství Čech, nebo mistrovství ČR a nemají pozitivní dopingový test, mají nárok na odměnu do výše až 100 % jimi vynaložených finančních prostředků ve formě doplňků výživy dle vlastního výběru. Jedním z takto oceněných sportovců je i PAVEL DOSTÁL.

Ahoj, mohl by ses našim čtenářům krátce představit? Jak dlouho cvičíš, co děláš, jakou studuješ školu?

Ahoj, jmenuji se Pavel Dostál, je mi 17 let. Cvičím dva roky a učím se na truhláře.

Kdo tě přivedl ke cvičení?

Ke cvičení mě přivedl můj starší bratr Martin, který mimochodem také závodí v kulturistice a letos vyhrál mistra Moravy a Slezska v klasické kulturistice.

Kam bys to chtěl nejdále dotáhnout? Kde je tvůj vysněný cíl? Máš nějaký vzor?

Nemám vyloženě nějaké cíle. Baví mě tenhle životní styl a cvičení. Takže se toho budu držet i nadále a uvidíme kam až se dostanu. Za vzor mám svého bratra, kterého jsem už výše zmínil.

Ty jsi jeden z těch, kteří využili nabídky Extrifitu prezentované v akci „Odměna za výsledek“. A také jsi na tu odměnu dosáhl. Pochlub se, za co ti byla vlastně předána ona odměna?

Podařilo se mi zvítězit na Mistrovství Moravy a Slezska v kategorii dorostu do 65kg a následně týden na to jsem se stal Vicemistrem České republiky.

Proč sis vybral právě tyto produkty?

Vybíral jsem si podle toho, co mi doma chybí a co se bude hodit do následující přípravy. Například protein jsem si brát nemusel, protože jsem vyhrál spoustu proteinu na soutěžích.

Myslíš si, že ti tato akce pomůže i v následujícím období?

Určitě. Teď mě čeká objemové období a tato akce mi ušetří nějaké ty koruny, kterých jako student nemám mnoho. Musím ale zmínit, že mám velkou podporu rodičů, za což jsem jim nesmírně vděčný.

Kde vidíš své silné stránky a naopak slabiny? Jak je hodláš zlepšit?

Nerad bych se hodnotil, protože si jsem vědom toho, že nemám ještě moc svalů. Takže tou největší slabinou bude momentálně asi to množství svalové hmoty. Rozhodně ale budu dělat maximum pro to, abych narostl.

S kým na své přípravě spolupracuješ asi tak nejvíc?

Zde musím zmínit opět svého bratra, který mě trénuje, připravuje na závody a předává mi svoje zkušenosti.

Co ti v předsoutěžní přípravě dělalo největší potíže?

Potíže mi dělalo asi jen malé množství jídla, ale měl jsem velkou motivaci, takže jsem všechno celkem dobře zvládal.

Co plánuješ v nejbližším období?

Plánuji nabrat co nejvíc svalů.

Co bys poradil svým vrstevníkům, kteří nejsou tak úspěšní jako ty? Jak tě vnímají třeba ve třídě?

-Myslím si, že v mém věku je důležité najít si dobrého trenéra a nechat si poradit. Spoustu kluků v mém věku, ale i starší, které potkávám v posilovně vypadají, že ani neví co dělají. Ve třídě mi někteří spolužáci fandí, jinak nevnímám, že by mě vnímali nějak jinak.

Řekněme, že někdo má výrazně omezený rozpočet. Pokud bys tedy měl zvolit jediný doplněk, který by to byl?

Volil bych klasický protein.

Vraťme se k tréninku. Co je tvou nejlepší partií a jak ji cvičíš?

Moji nejlepší partií jsou záda, hlavně jejich šířka. Volím 6 cviků po třech sériích a cviky střídám šířka/ hloubka.

Ale nejlepší partie jdou často snadno. Ale máš partii, kterou sis musel vyloženě vydřít a pomohlo ti k tomu něco speciálního?

Slabší partií, na které jsem se snažil nejvíce zapracovat, byly nohy společně s rameny. Necvičím nic vyloženě speciálního, prostě jim dávám, co proto, aby rostly.

Jaký je tvůj momentální tréninkový split a s jakým rozložením svalových partií?

Aktuální split je 3+1 a 2+1. První den záda, zadky ramen, triceps. Druhý Prsa, středy ramen, biceps. Třetí kvadriceps, lýtka. Čtvrtý tréninkový den komplet ramena, břicho. Pátý hamstringy a lýtka.

Zkoušíš maximálky? Pokud ano, jaké jsou a pokud ne, tak jaký máš názor na silová cvičení?

Maximálky zkouším pouze na dřepech. Při mé mimosezónní váze 70kg dřepnu 140kg, s bandážemi se mi povedlo 150kg. Podle mě je pro kulturisty zbytečné zvedat maximální váhy a dělat pouze jedno opakování. U silového tréninku také hrozí větší riziko zranění a tomu bych se rád vyhnul.

Na jaké soutěži tě zase uvidíme?

Rád bych se opět zúčastnil příští rok mistrovských soutěží dorostu a juniorů.

Znáš Extrifit Team? Je někdo z Teamu, který tě motivuje víc než ostatní? 

Ano, Extrifit Team znám. Nejvíc mě asi motivuje Vojta Koritenský, protože mě baví jeho videa. Fandím ale všem členům a rád si také počtu články od pana Vacka, ve kterých nechybí humor a ani potřebné informace.

Je nějaká osobnost, se kterou bys šel rád třeba na večeři? Kdokoliv, nemusí to být jen někdo z kulturistiky nebo fitness.

Aktuálně mě nikdo kromě mé rodiny nenapadá.

Chceš na závěr něco dodat?

Chtěl bych poděkovat Extrifitu za tuhle motivační akci a za rozhovor. 

My taky děkujeme a ať se ti nadále daří.

Komentáře: