Michael Kriho - Nejvíc mě baví ta dřina a disciplína

Michael Kriho - Nejvíc mě baví ta dřina a disciplína

Pavel Vacek | 14. 06. 2019

Ahoj, mohl by ses našim čtenářům krátce představit? Jak dlouho cvičíš, co děláš, jakou studuješ školu?

Ahoj, Zdravím všechny čtenáře, Jmenuji se Michael Kriho, je mi 23 let a pocházím z Hlučína. Cvičím zhruba od 16 ti let, ale začátky byly katastrofa. Kulturistice se věnuji od 18 ti let, takže aktivně cvičím 6. rokem. Pracuji v Respect fitness clubu jako osobní trenér.

Co, nebo kdo tě přivedl ke cvičení?

Vždycky jsem chtěl nějak vypadat, ke sportu jsem měl blízko už od mala ať už ve škole nebo jen tak venku s kamarády (fotbal, florbal, běh, atp.). Později se přidala posilovna a ta zůstala až to teď. Samozřejmě mě motivovaly i filmy jako Rocky nebo videa s Arnoldem.  

Co tě na kulturistice nejvíc baví?

Na kulturistice mě nejvíc baví ta dřina a disciplína. Protože nikdo jiný to za vás neudělá.

Viděl jsem, že startuješ pod vedením Milana Obořila. Jakou roli hrál v tvé přípravě?

Milan je můj trenér, takže roli hraje velkou. Je to skvělý učitel, ale i skvělý člověk, má hromadu profesních znalostí a zkušeností. Vždy nastaví, co funguje. Celý průběh přípravy spolu konzultujeme krok za krokem až do úplného závěru. Jezdím k němu na kontroly i na trénink, pořád si píšeme, jak vše probíhá, takže jsme pořád v kontaktu a o všem ho informuju.

Co říkáš na jeho rozhodnutí ukončit závodní činnost?

Já Milanovo rozhodnutí chápu a naprosto respektuji. Nastavil si v začátku jeho kariéry cíl, který si teď splnil. Tím pádem všechen ten čas, který obětoval sobě, teď konečně může vrátit všem okolo, ať je to snoubenka nebo rodina. A hlavně si může splnit i jeho další stanovené cíle, které třeba kvůli kulturistice nemohl.

Kam bys to chtěl nejdále dotáhnout ty? Máš nějaký vzor?

Na tohle přesně nedokážu odpovědět. Samozřejmě, že bych si přál, dostat se co nejvýše, ale všechno chce svůj čas, tak uvidíme, kam mě to až vynese. Baví mě cvičit a soutěžit, každou přípravu odjedu na 100%, takže tomu nechávám tak nějak volný průběh.

Mezi mé vzory patři určitě i můj trenér Milan Obořil a potom James "Flex" Lewis, to je prostě kapitola sama o sobě. Jak z lidského tak i sportovního hlediska.

Ty jsi jeden z těch, kteří využili nabídky Extrifitu prezentované v akci „Odměna za výsledek“. A také jsi na tu odměnu dosáhl. Pochlub se, za co ti byla vlastně předána ona odměna?

Vyhrál jsem Mistrovství Moravy a Slezska juniorů, kde jsem obhájil i titul z minulého roku.

Proč sis vybral právě tyto produkty?

To je jednouché, vsadil jsem na kvalitu.

Myslíš si, že ti tato akce pomůže i v následujícím období?

Určitě ano, minimálně mi to ušetří peníze, které bych stejně do suplementů zainvestoval.

Řekl bych, že máš největší výhodu v souměrnosti postavy. Je přesto partie, kterou bys chtěl zlepšit? A je nějaká, která ti tzv. roste sama?

Pořád je co zlepšovat, a vždycky bude. Ale určitě bych si chtěl do budoucna zachovat symetrii postavy. A myslím si, že partie, která mě roste sama, budou pravděpodobně záda. Každý má něco, člověk si nevybere.

Co ti v předsoutěžní přípravě dělalo největší potíže?

Abych řekl pravdu, tak jen zranění, které se mi stalo minulý rok. (utržená šlacha bicepsu). Ne, že by mě to nějak omezovalo, ale člověk to má pořád v hlavě a myslí na to, aby se nic nestalo. Jinak mě nic nenapadá.

Co plánuješ v nejbližším období?

V nejbližším období plánuji využít co nejvíce anabolického okna po závodech a nabrat co nejvíce nových svalů. Potom nějaký kratší odpočinek a následně skočit co nejdřív do další přípravy na závody.

Co bys poradil svým vrstevníkům, kteří nejsou tak úspěšní jako ty?

Asi se budu opakovat, ale v první řadě trpělivost a nevzdávat se, Nic není hned a všechno chce svůj čas, dodržovat jídelníček, správně a tvrdě makat, jít si za tím a jednoho dne se vám všechna ta dřina vrátí dvojnásob.

Řekněme, že někdo má výrazně omezený rozpočet. Pokud bys tedy měl zvolit jediný doplněk, který by to byl?

Za mě by to byly určitě vitamíny a minerály. To je pro mě naprostý základ.

Jaký je tvůj momentální tréninkový split a s jakým rozložením svalových partií?

Momentálně cvičím stylem 3+1 a 2+1. Každou partii tedy odcvičím samostatně, perfektně se dokážu na danou partii soustředit a procvičit ji. Ruce ale cvičím 2x týdně kvůli úrazu, aby se biceps pořád prokrvoval. Jednou mám ruce těžce a někde v týdnu nacpu jeden lehký pumpovací trénink.

Zkoušíš maximálky? Pokud ano, jaké jsou a pokud ne, tak jaký máš názor na vyloženě silová cvičení?

Maximálky vůbec nezkouším, tak nevím, ale určitě i silové cvičení má v kulturistickém tréninku svoje uplatnění. Základní cviky a těžké váhy jsou základ, ale nemusíme to hnát až tak do velkého extrému na 1 opakování. Radši udělám například přítahy v předklonu se 120 kily po 6 opakování než 150 po jednom.

Je někdo z Extrifit Teamu, který tě motivuje víc než ostatní?

Pokud se jedná jen opravdu o Extrifit tým tak je to Slavoj Bednář.

Je nějaká osobnost, se kterou bys šel rád třeba na večeři? Kdokoliv, nemusí to být jen někdo z kulturistiky nebo fitness.

Pokud vynecháme kulturistiku tak by to byl Dwayne "The Rock" Johnson.  Jeho příběh má své kouzlo. Je to nadaný herec, skvělý motivátor, ale hlavně hodně úspěšný člověk.

Chceš na závěr něco dodat?

Chci určitě poděkovat všem lidem, co mi fandili a drželi palce. Samozřejmě Vám jako firmě Extrifit za možnost rozhovoru a také za akci "Odměna za výsledek".

Komentáře: