Jakub Kolínek - Rozhovor s Mistrem České republiky

Jakub Kolínek - Rozhovor s Mistrem České republiky

Extrifit | 22. 06. 2018

Již čtvrtým rokem odměňuje firma Extrifit závodníky a závodnice mládežnických kategorií v rámci projektu "Odměna za výsledek". Podmínky této akce lze najít u nás na webu, ale v krátkosti jde o to, že všichni účastníci jarních mistrovských soutěží, kteří se rozhodli ve své přípravě vsadit na značku Extrifit, docílili medailového umístění buď na mistrovství Čech, nebo mistrovství ČR a nemají pozitivní dopingový test, mají nárok na odměnu do výše až 100 % jimi vynaložených finančních prostředků ve formě doplňků výživy dle vlastního výběru. Jedním z takto oceněných sportovců je i aktuální Mistr České republiky JAKUB KOLÍNEK.

Ahoj, mohl by ses našim čtenářům krátce představit? Jak dlouho cvičíš, co děláš, jakou studuješ školu?

Zdravím všechny, jmenuji se Jakub Kolínek, je mi 22 let. Cvičím asi 5 let, na začátku června jsem dokončil studium zdravotnického záchranáře na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity.

Co, nebo kdo tě přivedl ke cvičení?

Vlastně ani nevím, vždycky jsem chtěl mít vypracovanou postavu, hodně jsem sportoval, hrál fotbal, florbal, nakonec přidal posilovnu, která zůstala až do teď.

Závodíš za klub Milana Obořila. Jaký je Milan trenér?

Milan je můj odborný konzultant. Přípravu jsem si dělal sám, ale jelikož cvičíme ve stejném fitku, tak jsem to s ním hodně probíral. Měsíc před závody to nevypadalo úplně ideálně… naštěstí se Milan opravdu vyzná a díky jeho zkušenostem jsme to dotáhli až na formu, se kterou se mi podařilo vyhrát, za což mu patří velký dík.

Kam bys to chtěl nejdále dotáhnout? Kde je tvůj vysněný cíl? Máš nějaký vzor?

Na to nedokážu úplně odpovědět, chci dál cvičit a zdokonalovat se a uvidíme, co přinese budoucnost. Vzor, ke kterému bych vzhlížel nemám, ale hodně fandím Chrisovi Bumsteadovi, ten je opravdu neskutečný. Na to, že jsme stejně staří, tak je asi o sto let napřed.

Ty jsi jeden z těch, kteří využili nabídky Extrifitu prezentované v akci „Odměna za výsledek“. A také jsi na tu odměnu dosáhl. Pochlub se, za co ti byla vlastně předána ona odměna?

Vyhrál jsem MČR v kategorii klasická kulturistika juniorů.

Proč sis vybral právě tyto produkty?

Snažil jsem se vybrat komplexní zastoupení produktů, aby mi co nejvíce pomohly posunout se zase o krok dál.  

Myslíš si, že ti tato akce pomůže i v následujícím období?

Určitě ano, minimálně mi ušetří peníze, které bych do těchto doplňků stejně zainvestoval.

Kde vidíš své silné stránky a naopak slabiny? Jak je hodláš zlepšit?

Myslím, že k mým silným stránkám patří celková estetika postavy a pěkné tvary svalů. Jako hlavní slabinu vnímám především malý svalový objem, který se budu do příštích závodů snažit dohnat.

Na MČR si sváděl pěkný a těsný souboj s Pepou Drdou. Jak si to viděl ty, svým pohledem?

Pepa byl opravdu těžký soupeř. Na jeho nohy se z celých závodů chytal snad jen Honza Pítr (absolutní vítěz), nicméně jsem si i tak věřil a jsem rád, že rozhodčí rozhodli v můj prospěch.

Co ti v předsoutěžní přípravě dělalo největší potíže?

Největší problém mi asi dělalo soustředit se na učení, jelikož jsem měl zrovna zkouškové období. Snažit se připravit na zkoušku, když máte třetí den za sebou 50g sacharidů, do toho dvoufázové tréninky, to není úplně ideální. Ale všechno se to dá zvládnout, když člověk chce.

Co plánuješ v nejbližším období?

Budu se snažit co nejvíc využít pozávodního anabolismu. Pak plánuji odpočinek od cvičení i jídla, abych tělu ulevil a mělo čas zregenerovat, následně mě bude čekat objemová fáze přípravy.

Co bys poradil svým vrstevníkům, kteří nejsou tak úspěšní jako ty?

Asi to stejné, co už jistě mnohokrát slyšeli, a to poctivě cvičit, dodržovat jídelníček, kvalitně regenerovat. A především být trpělivý, žádný velký úspěch nepřijde hned, nic jiného stejně nevymyslíte.

Řekněme, že někdo má výrazně omezený rozpočet. Pokud bys tedy měl zvolit jediný doplněk, který by to byl?

Já bych volil protein, to je základ.

Vraťme se k tréninku. Co je tvou nejlepší partií a jak ji cvičíš?

Cvičím rád všechny partie, ovšem kdybych měl vybrat jednu, byly by to asi ruce. Cvičím je v superserii biceps, triceps.

Nejlepší partie jdou občas „samy“. Ale máš partii, kterou sis musel vyloženě vydřít a pomohlo ti k tomu něco speciálního?

Myslím, že tou partií jsou nohy, které oproti vrchní polovině těla trošku zaostávají. Snažím se je cvičit za pomocí těžkých základních cviků, plus cviků, ve kterých je nejvíce prokrvím. Využívám i expandery pro komplexnější využití svalových vláken.

Jaký je tvůj momentální tréninkový split a s jakým rozložením svalových partií?

Momentálně cvičím stylem 2+1. První cvičenou partií jsou nohy, následují prsa, pak trénink zad, ramen a nakonec ruce.

Zkoušíš maximálky? Pokud ano, jaké jsou a pokud ne, tak jaký máš názor na silová cvičení?

Maximálky jsem teď dlouho nezkoušel, nejsem moc silový typ. Každopádně jsem zastáncem těžkých základních cviků, ale raději dám 5x 160 kg na dřep, než jednou 200 kg.

Na jaké soutěži tě zase uvidíme?

Nejspíš to bude nějaká soutěž jarní sezóny, možná i Mistroství Evropy. To bych chtěl absolvovat ještě jako junior, ale to není jisté.

Znáš Extrifit Team? Je někdo z Teamu, který tě motivuje víc než ostatní? 

Extrifit Team samozřejmě znám, motivují mě všichni stejně, ať už je to zkušený profi závodník Vojta Koritenský nebo mladý Pavel Koukal.

Je nějaká osobnost, se kterou bys šel rád třeba na večeři? Kdokoliv, nemusí to být jen někdo z kulturistiky nebo fitness.

Asi by to byl Arnold, poslechnout si jeho životní příběh přímo od něj, to by byl zážitek.

Chceš na závěr něco dodat?

Chci poděkovat všem co mi fandili a drželi palce, samozřejmě firmě Extrifit za rozhovor a také akci odměna za výsledek.

 

Komentáře:

Nejnovější články

Víte všechno o bílkovinách, hydrolyzolátech, peptidech a aminokyselinách?

Autor článku: Extrifit

Na trhu se nachází velké množství různých proteinových přípravků.Jsme konfrontováni i s různými bombastickými názvy, výroky a čísly, které by měly zaručit ten nejlepší efekt a to někdy takřka během pár dní. Jak se v tom všem zorientovat a vybrat si správně? Je potřeba získat přehled o vlastnostech bílkovin, jejich stavebních jednotkách a i o kritériích jejich kvality. 

Zobrazit celý článek

Víte všechno o bílkovinách, hydrolyzolátech, peptidech a aminokyselinách?

Sacharidy - anabolická živina, kterou potřebuješ k růstu

Autor článku: Extrifit

Sacharidy vám pomohou přibrat hmotu. To je bez diskuse. Bohužel nejen svalovou, ale může to být i hmota tuková. Záleží na tom, kdy a jaké sacharidy budete konzumovat. V tomto článku se dozvíte základní informace, které byste měli jako aktivní sportovci znát. A je jedno, jestli patříte mezi skupinu jedinců, kteří mají ze sacharidů hrůzu (ano, i takoví se mohou najít) – tzn., že trpíte „sacharidofóbií“ nebo se řadíte do zcela opačné skupiny, a jste tzv. „sacharidoholici“ – bez sacharidů si nedokážete představit, že byste fungovali.

Zobrazit celý článek

Sacharidy - anabolická živina, kterou potřebuješ k růstu

Trénujte naplno i s nižší zátěží

Autor článku: Extrifit

Pokud to ještě nevíte, tak když budete stále cvičit s vysokou zátěží, tak budete nadměrně zatěžovat své klouby, ale i vazy a šlachy, což se vám může v budoucnu i vymstít. Inspirujte se proto dnešním článkem, ve kterém přinášíme tipy, rady a několik způsobů, jak dosáhnout toho, aby vám i lehká zátěž připadala dostatečně vysoká a zajistili si tak budování svalové hmoty a nový stimul pro vaše tělo.

Zobrazit celý článek

Trénujte naplno i s nižší zátěží