Jak v objemové fázi na břicho?

Jak v objemové fázi na břicho?

Dušan Synek | 24. 10. 2019

Milí čtenáři, dovolte mi prosím, abych se vyjádřil k tématu, které vždy bylo, je a bude omílané stále dokola. Tématem, které mám na mysli, je břicho. Snad každý internetový server, který se kulturistiky, nebo fitnessu týče, má svou záložku břicho, nebo je tam alespoň jeden článek.

Někteří z vás, já k vám patřím také, jsem byl zvyklý cvičit břicho každý den, někdy také 2x denně a myslel jsem si, že čím více břicho budu cvičit, tím více vyniknou kostky. Opak je však pravdou. K břichu by se mělo přistupovat jako ke kterémukoli jinému svalu. Arnold Schwarzenegger tvrdil, v dobách jeho největší slávy, že je břicho možné cvičit každý den, a nejlépe s vlastní vahou, tím jest myšleno bez závaží. Dnes je ale dokázané na různých podkladech a faktech, že tomu tak není. Tím, že břicho budeme cvičit každý den, docílíme akorát toho efektu, že se nám svaly sice vytvarují, nicméně nebudou objemné a příliš častým cvičením akorát tak zamezíme jejím růstům.

Chtěl bych zde citovat kulturistu, který je mi obrovským vzorem a všechny jeho rady si beru s naprostým zřetelem k srdci. Není jím nikdo jiný, než Vojtěch Koritenský, který v jednom svém videu řekl frázi: ,, břicho se cvičí hlavně na talíři“ a je to pravda. Pokud budete cvičit břicho každý den a zároveň jíst nesmysly, nečekejte pozitivní výsledky. Pokud budete ale cvičit břicho tak, jako každý jiný sval 1 – 2x týdně a budete se správně stravovat, můžete čekat velmi pozitivní výsledky. V zimním, tedy objemovém období je břicho sval, který nemusíte nikde ukazovat a vystavovat se s ním. Zima je období, kdy chodíte v tričku, nebo mikině v budově a všichni by měli sledovat vaše mohutné paže, široká ramena a záda. Protože bude břicho schované pod tričkem, oslníte lidi kolem svými objemy.

A nyní se dostávám konečně k tomu, o čem chci konkrétně psát. Břicho je vhodné cvičit v objemové fázi 2x týdně maximálně. Já osobně cvičím břicho společně se zády v jeden den a nohami další den proto, abych se vešel do 60 minut tréninku. Co se cviků týče, je vhodné zařadit 2 cviky způsobem takovým, že jeden den budu cvičit vršek břicha a druhý den budu cvičit spodek břicha. Šikmé břišní svaly bych do cviků nezařazoval, protože přílišné procvičování šikmého břišního svalu vám může rozšířit pas a vy nebudete s širokým pasem vypadat moc dobře, na tom se doufám shodneme. Pokud budeme břicho cvičit, je důležité, abychom dodržovali maximální počet opakování, a tím jest 15. Další aspekt, který je nutno dodržovat, je cvičení se zátěží. Pokud byste břicho cvičili pouze s vlastní vahou, moc velký efekt by to v objemové fázi nemělo. Ideální je tedy cvičit s váhou, která bude gradovat s další sérií a pohybovat se v počtu opakování mezi 8 – 12. Cviky, které je možné provádět, vám asi vypisovat nemusím. Jednak se na ně můžete podívat v samotných videích od Vojtěcha Koritenského, nebo kdekoli jinde na internetu. Důležité je, abyste cviky prováděli technicky správně, místo toho, abyste tam rvali nesmyslné váhy.

Pokud budete břicho cvičit správně, ucítíte tak neskutečné pálení ve svalech, že už nebudete chtít cvičit jinak. Naprosto dokonalé procítění břišních svalů jsem se dokázal naučit po 2 a půl letech cvičení. Dokonalé myslím takové, že jsem při cvičení břicha byl schopen svaly kontrahovat a tím mu ještě více naložit. A s postupem času jsem si vymýšlel různé kombinace a cviky a opakování, které mě stále dostávaly do kolen.

Pokud budete chtít v létě vidět výsledky, budete na sobě přes zimu muset máknout. Budete muset počítat s tím, že půjdou kila nahoru stejně tak, jako tomu bude s tukem. Jenže co byste dělali v létě, kdybyste nemuseli nic shazovat? To by byla strašná nuda, no nemám pravdu? Jen tak si chodit po koupališti a vypadat stejně, jako ten kluk, kterej ležel vedle mě a má něco málo přes 70 kg. Nebojte se, že v létě ty přebytečné tuky neshodíte. Nastolíte dietu a stravovací návyky takové, že přebytečné tuky půjdou dolů a váš pekáč buchet bude konečně pořádně vypadat. Jen tomu budete muset v zimě něco obětovat. S postupem času budu přidávat články tak, aby byly adekvátní k danému ročnímu období a jednotlivým fázím.

Vím, že si možná v hlavě říkáte : ,, to se mu to kecá“, já však vím, o čem mluvím. Také jsem začínal a také jsem hltal informace, které by mi pomohli. I v této době vím, že je ještě dlouhá cesta k tomu, abych se alespoň trošičku přiblížil ke svému cíli. Důležité je, vydržet a nevzdávat to.

Komentáře: