Extrifit odměňuje- Filip Šetek

Extrifit odměňuje- Filip Šetek

Extrifit | 15. 06. 2017

Již čtvrtým rokem odměňuje firma Extrifit závodníky a závodnice mládežnických kategorií v rámci projektu "Odměna za výsledek". Podmínky této akce si můžete přečíst zde. V krátkosti jde ale o to, že všichni účastníci jarních mistrovských soutěží, kteří se rozhodli ve své přípravě vsadit na značku Extrifit, docílili medailového umístění buď na mistrovství Čech, nebo mistrovství ČR a nemají pozitivní dopingový test, mají nárok na odměnu do výše až 100 % jimi vynaložených finančních prostředků ve formě doplňků výživy dle vlastního výběru. Jedním z takto oceněných sportovců je i Filip Šetek.

Ahoj, mohl by ses našim čtenářům krátce představit? Jak dlouho cvičíš, co děláš, jakou studuješ školu?

Ahoj, zdravím všechny čtenáře. Jmenuji se Filip Šetek. Žiju v Pardubicích, kde studuji na potravině. Cvičím zhruba rok a 10 měsíců.

Co, nebo kdo tě přivedl ke cvičení?

Cvičit sem začal, protože sem chtěl sundat pneumatiku kolem břicha. Pak sem se už chytil naplno. K závodění mě tak trochu dotáhnul kamarád, který měl v plánu jet na sraz Extrifit clubu a ať to jdu zkusit taky.

Kam bys to chtěl nejdále dotáhnout? Kde je tvůj vysněný cíl?

Nad tím vůbec nepřemýšlím. Jsem zvyklí si spíš nastavovat cíle např. na rok dopředu. Každopádně teď je největší cíl zlepšit slabiny a celkově narůst o hodně kil.

 Ty jsi jeden z těch, kteří využili nabídky Extrifitu prezentované v akci „Odměna za výsledek“. A také jsi na tu odměnu dosáhl. Pochlub se, za co ti byla vlastně předána ona odměna?

Na svých první závodech sem se umístil na 2.místě v kategorii kulturistika staršího dorostu do 65kg na MČ 2017 V Čelákovicích. Jako odměnu sem si vybral 2x high 80, hydro 77 a maltodextrin.

Proč sis vybral právě tyto produkty a myslíš si, že ti tato akce pomůže i v následujícím období?

Syrovátkový protein používám denně, ať už po tréninku nebo do svačiny takže to byla pro mě jasná volba. Odměna mi určitě pomůže, doplňky se používají každý den a veškerá strava se suplementy dohromady něco stojí.

Kde vidíš své silné stránky a naopak slabiny? Jak je hodláš zlepšit?

Nejspíš drive a motivace, kterou teď po prvních závodech mám. Když to vezmu na partie tak hrudník a kvadricepsy. Velkou slabinou pak jsou záda, trochu pokulhávají zadní delty a hamstringy.

S kým na své přípravě spolupracuješ asi tak nejvíc?

Teď přes objem si vše nastavuji převážně sám. Snažím se co nejlépe pracovat a přemýšlet ohledně své genetiky, ale vím že je třeba využívat zkušeností lepších, takže nějaká spolupráce brzy bude.  

Co ti v předsoutěžní přípravě dělalo největší potíže?

Určitě škola. Ten čas jako by se zpomalil a ta nálada tam moc dobrá nebyla. Jinak dieta, kardio, občasný hlad mi moc nevadí. Vím, že je třeba tomu dát práci a tak jsem to i bral.

Co plánuješ v nejbližším období?

Naplácat na sebe co nejvíc hmoty. Jsem stále prcek : )

Co bys poradil svým vrstevníkům, kteří nejsou tak úspěšní jako ty? A jak tě vnímají třeba ve třídě?

Nechte mobil ve skříňce a začněte opravdu trénovat. Ve třídě moc nerozhlašuji, že dělám tento sport a závodím, ale jinak nejbližší přátele to berou dobře a bylo supr, když po finále zjistíte, kdo všechno sledoval stream a fandil.

Řekněme, že někdo má výrazně omezený rozpočet. Pokud bys tedy měl zvolit jediný doplněk, který by to byl?

Určitě protein a kvalitní multivitamín/multiminerál.

 Vraťme se k tréninku. Co je tvou nejlepší partií a jak ji cvičíš?

To bude hrudník, kde je to u mě spíš genetická záležitost, mě ty prsa reagují velmi dobře, poměrně sami. Ale není to nic zvláštního: tyč, jednoručky, občas kladky nebo stroje. Nohy opět základní cviky.. dřepy, výpady, leg press, často i hacken dřep.

Jaký je tvůj momentální tréninkový split a s jakým rozložením svalových partií?

Momentálně cvičím splitem 2+1  Záda  Ramena a triceps            volno    Nohy     Hrudník a biceps

Zkoušíš maximálky? Pokud ano, jaké jsou a pokud ne, tak jaký máš názor na silová cvičení?

Dřív jsem maximálky jezdil hodně, teď se snažím základní cviky držet někde mezi 4-8 opakovaní. Jinak mrtvý tah 180kg bude můj nejlepší výkon.

Na jaké soutěži tě zase uvidíme?

Budu se rozhodovat podle výsledků, příští rok přestupuju do juniorů, takže nějaký měsíc budu potřebovat abych byl schopný konkurence. Rád bych ale do dvou let závodil, je třeba přecházet do  diety a sní nabírat zkušenosti atd..

Znáš Extrifit Team? Je někdo z Teamu, který tě motivuje víc než ostatní?  

Nejspíš Vojta Koritenský a Milan Obořil. Pravidelně sleduji jejich série On The Top PRO a Part Of My Life. Dále Tomáš Tabačiar a Vlasta Kužel.

Je nějaká osobnost, se kterou bys šel rád třeba na večeři? Kdokoliv.

Se Sabinou (smích) Nee.. Ze světa oblíbení sportovci jsou Jay Cutler, Flex Lewis, Dallas McCarver. Ale s nima bych radši na trénink než na večeři : )

Chceš na závěr něco dodat?

Chtěl bych poděkovat Extrifitu za odměnu a umožnění rozhovoru. Dále hlavně rodičům, bez finanční podpory by žádné závodění nebylo, a lidem, kteří se mě podporovali uprostřed diety a museli snášet moje předzávodní nálady. 

Komentáře: