Dominik Hodina - Dávám do toho maximum a nehodlám s tím přestat.

Dominik Hodina - Dávám do toho maximum a nehodlám s tím přestat.

Extrifit | 20. 07. 2018

Již čtvrtým rokem odměňuje firma Extrifit závodníky a závodnice mládežnických kategorií v rámci projektu "Odměna za výsledek". Podmínky této akce lze najít u nás na webu, ale v krátkosti jde o to, že všichni účastníci jarních mistrovských soutěží, kteří se rozhodli ve své přípravě vsadit na značku Extrifit, docílili medailového umístění buď na mistrovství Čech, nebo mistrovství ČR a nemají pozitivní dopingový test, mají nárok na odměnu do výše až 100 % jimi vynaložených finančních prostředků ve formě doplňků výživy dle vlastního výběru. Jedním z takto oceněných sportovců je i aktuální Mistr Moravy DOMINIK HODINA.

Ahoj Dominiku, můžeš se našim čtenářům krátce představit?

Dobrý den, jmenuji se Dominik Hodina a cvičím kolem 2,5 roku. Je mi 18let a chodím na Vojenskou střední školu do 2.ročníku.

Co tě přivedlo ke cvičení?

Co mě přivedlo ke cvičení? Vždy jsem s tátou koukal na filmy s Arnoldem a strašně se mi líbil jeho fyzický vzhled. A jelikož táta taky cvičil, byl můj obrovsky vzor a já se mu chtěl vždy ve všech směrech podobat.

Co pro tebe znamená cvičení, kulturistika? Kam bys to rád dotáhl?

Cvičení už pro mě není jen koníčkem, je to můj životní cíl a plně mě naplňuje. Můj cíl? Dotáhnout to tak daleko, kam to až půjde. Dělám pro to vše, každý tréning každé jídlo, zkrátka dávám do toho maximum a nehodlám s tím přestat. Můj obrovský vzor je Arnold Schwarzenegger, Milan Šádek a hlavně Dallas McCarver.

Za co si dostal tu odměnu?

Odměny od Extrifitu jsem dosáhl tím, že se mi podařilo vyhrát první místo na soutěži Mistrovství Moravy a Slezska ve starším dorostu nad 72kg. Bohužel mě mrzí, že jsem náhle onemocněl a nebylo možné si zajet na republiku.

Čím tě doplňky od Extrifitu zaujaly?

Vybral jsem si produkty od Extrifitu, protože mají vynikající kvalitu, mnoho příchutí, výborně vstřebatelné, a hlavně ve všech ohledech dostačující.

Pomůže ti tato akce?

Akce "Odměna za výsledek" mi strašně pomohla a je samozřejmé že jistě velmi pomůže i do budoucna.

Co považuješ za své silné partie?

Moje silné stránky jsou ruce, prsa a ramena. Naopak záda s nohama na tom taky nejsou špatně, ale musím zlepšovat každý sval víc a víc.

Kdo ti radil v přípravě?

Ve své přípravě jsem nejvíc spolupracoval sám se sebou, trenéra nemám a jídelníček a tréninkový plán a vše ostatní mám podle sebe. Ale v závěrečné superkompenzaci mi velmi pomohl můj dobrý kamarád a jeho trenér, těm chci znova poděkovat.

Proběhlo vše bez problémů, nebo nastaly v přípravě na soutěž nějaké komplikace?

V přípravě jsem měl jediný problém, a to mou školu. Bylo mnoho dnů, kdy mě nepustili z internátu do fitka a vše bylo proti mně, častokrát jsem cvičil pouze na pokoji s malýma činkama a vlastním tělem.

Co máš v plánu dál?

Co plánuji dále? Nabrat více hmoty, abych se mohl další rok postavit proti juniorům. Další soutěž mě čeká nejspíš další rok v juniorech. Mistrovství Moravy a Slezska, pokud se nevyskytne další příležitost jinde.

Považuješ se za úspěšného sportovce? A co bys vzkázal vrstevníkům, kteří na svá první místa teprve čekají?

Nedovolím si říct po prvních závodech, že jsem úspěšný, ale můžu poradit jedno. Když něco chcete, běžte si za tím, když do toho vložíte maximum a nikdy se nevzdáte, úspěchy se dostaví samy. Spoustu lidí a mých kamarádů ví, co vše jsem tomuhle sportu obětoval a kolik do toho dávám, ale nebude den, kdy bych toho litoval.

Pokud bys měl někomu, kdo má omezený rozpočet, poradit jeden jediný doplněk, jaký by to byl?

Pokud má někdo problém po finanční stránce a nemůže si dovolit větší množství doplňků, určitě bych volil aspoň protein, je to základ. Bez bílkovin svaly neporostou a protein obsahuje hlavní složky a je to určitě nejdůležitější věc. Dále už vitamíny, minerály, které nejsou zas tak drahé a potom aminokyseliny.

Pověz mi něco o tréninku těch tvých nejlepších partií.

Mou nejlepší partií jsou prsa a biceps. Tak jako Arnold na tyhle dvě svalové partie vynikal, tak i já v nich našel obrovskou oblibu. Prsa i biceps cvičím těžce (tak jako všechny ostatní svaly). Na prsa mám 5-7 cviků po 4seriích, např. Bench, tlaky, rozpažky, protisměrné kladky nebo pullover. Na biceps většinou 4 cviky po 3-4 sériích. Zdvih osy, jednoručky, kladiva atd...  během tréningu mám na 2-3 cviky supersérii.

A byly naopak svalové partie, které ti dělaly problémy?

Ano, měl sem vždy problém s nohama, malá lýtka a stehna taky nic moc. Samozřejmě, že mě to mrzelo, protože jsem na nohách dřel a dřel a výsledky nikde.  Dost lidi mi řeklo, že když mám malá lýtka, nic s tím nenadělám. Ale já mám svoji hlavu, dělám to podle sebe, porušuji pravidla a umím tvrdě dřít. Takže jsem začal jezdit lýtka tvrději 2-4x za týden a nohy rozdělil na kvadricepsy a hamstringy. Tréninky dlouhé klidně 2.5hodiny. Po tréningu jsem vždy ležel na zemi s 0 % energie, ale maximálně spokojen, že jsem do toho dal vše. Momentálně mám nohy mou dobrou partií a lýtka větší než kdy před tím. Můj tréninkový split se ale neustále mění, většinou jedu velký plus malý sval. Nakonec odjedu 1-2 cviky na sval, který pojedu za dva dny a trénink zakončím břichem a kardiem.

Zkoušíš maximální výkony?

Maximálky jezdím. Na bench mám 160 kg, mrtvola 220 kg, Dřep 200 kg. V dietě nebyla možnost si maximálky zlepšit, a tak pevně věřím, že za měsíc až dva si je zase zvednu. Silové cvičení ke velmi dobré a často ho zařazuji do mých tréninků.

Znáš Extrifit Team? Kdo tě bere nejvíc?

Extrifit team znám velmi dobře, není den kdy bych si nepustil nějaké jejich video. Velmi mě motivuje Milan Šádek, Vojtěch Koritenský a také Vlastimil Kužel.

Pokud bys mohl jít na večeři s kýmkoliv, kdo by to byl?

S kým bych šel rád na večeři? To je jasný, určitě s Milanem Šádkem.

Chceš něco dodat na závěr?

Na závěr bych chtěl moc poděkovat Extrifitu za jejich odměnu a obrovskou pomoc, a hlavně mé rodině, bez které bych to nikdy nezvládl. Jsem šťastný, že dělám sport, který dělám a nikdy nepřestanu. Každým dnem budu bojovat ze všech sil, abych si splnil sen. Děkuji za vše.

Komentáře: