Zacvičte jako by to byl váš poslední trénink!

Zacvičte jako by to byl váš poslední trénink!

Pavel Vacek | . .

Ano, opakuju, zacvičte si jako by to byl váš poslední trénink. Myslím to naprosto vážně, cvičte tak, jako kdybyste si představili, že právě tento trénink je váš poslední.
 
Nemyslím tím to, že už se vám příště nebude chtít, nebo že místo vašeho trénování budete třeba vydělávat peníze, ale prostě, že další trénink už nikdy nebude. To, jak se to může stát, už nechám na vaší fantazii. Můžete třeba přijít o všechny končetiny nebo se už zítra prostě neprobudíte. Jak říkám, míru fantazie už nechám jenom a jenom na vás.
 
Tento typ tréninku bude působit proti vaší stagnaci, ale hlavně to bude změna, která vám jednoznačně prospěje. Tak pojďme si ale nejdříve říci, jakým způsobem tento trénink pojmout, jak na něj! Hlavní je to, že vás musí bavit, musíte být hraví, jestli nejste, nemá ani cenu, abyste četli další řádky, není to pro vás. Ale já věřím, že drtivá většina z vás má ráda změnu, takže vzhůru do toho. Dneska cvičíte svůj poslední trénink!
  484388_431085553591453_1356343858_n
Dejte do tréninku úplné maximum!
Nepřemýšlejte nad tím, kolik ještě máte síly, ale odjeďte všechno, co si přejete. Nemějte žádné limity, jděte až za svoje krajní meze. Prostě cvičte, jako kdyby to byl skutečně váš poslední workout a vy byste do něj chtěli dát naprosto všechno. Vychutnejte si svůj poslední trénink skutečně tak, jako kdyby byl opravdu tím vaším posledním tréninkem.
 
Zacvičte si svoje milované cviky, i když zrovna nejsou ve vašem tréninkovém plánu!
Ano slyšíte dobře, zacvičte si cviky, které nejsou zrovna dneska v plánu, ale máte je rádi. Pro někoho to bude benč press, pro jiného bicepsové zdvihy ve stoje. Každý má přece ty svoje. A jaké jsou ty vaše? Dopřejte si radost z vašeho posledního trénálu. 1157313407_dorian_yates_194_tyaga
Zkuste svoje maximálky!
Všechno je v hlavě, takže zkuste dneska svoji maximálku a nemyslím jenom v těch třech hlavních cvicích, jako je dřep, benč a mrtvý tah. Mám na mysli v jakémkoliv cviku vaši maximálku. Zkuste to, udělá vám to radost a radosti je vždycky potřeba, zejména když máte před sebou svůj poslední „velkej“ workout.
 
Oddělejte se gigantickými sériemi!
Gigantická série je zařazení více jak tří sérií za sebou bez přestávky. Je to ten pravý kulturistický hard core a asi si dokážete představit, jak budete po nich „rozsekaný“. Právě teď nastal čas na gigantické série, další trénink už nebude, takže je musíte zkusit teď, protože nikdy jindy už tu možnost mít nebudete. Ale pozor! Nemyslím několik lehkých sérií za se sebou, to vůbec ne. Myslím, pořádné váhy, váhy se kterými se musíte poprat, váhy, které buď dostanou vás, nebo vy dostanete je!
 
Zařaďte vysoký počet opakování!
Vysoké počty opakování jsou v kulturistickém tréninku stejně tak důležité jako série s nízkými počty opakování. Jestliže vaše tělo na ně není zvyklé, bude doslova šokované, co jste mu to dali za nadílku v podání patnácti dvaceti nebo třiceti počtů opakování. Je více než jisté, že vysoké počty opakování slouží především k rýsování svalů, ale stejně tak jako k rýsování patří ke zlepšení kvality svalstva. Dnes máte jedinečnou možnost si to vyzkoušet a zjistit to na vlastní kůži, jaké je to dát např. třicet opakování po čtyřech sériích na upažování ve stoji na střední delty. Říkám vám, od této chvíle budete mít rádi číslici třicet, protože každé její vyslovení, byť v duchu, bude pro vás znamenat pořádně odjetou sérii s vysokým počtem opakování. Vyzkoušejte to ve vašem posledním tréninku. Vysoké počty opakování se hodí ke všem cvikům, neexistuje cvik, kde by se nehodily. V kulturistice se fantazii meze nekladou.
 
Nakopněte se na trénink, jako nikdy předtím!
Jste zvyklí dát si před tréninkem kávu, která má zhruba 100 mg kofeinu, někdy ani to ne. Zkuste náš coffee stimulat a nastimulujte se 200mg kofeinu. Ucítíte rozdíl a váš trénink bude dynamičtější a bude vás více bavit. Bohužel u kofeinu je to tak, že čím víc si ho budete brát, tím vaše tělo na něho bude více zvyklé. Dáváte si před tréninkem 200 mg  kofeinu, dejte 400 mg a uvidíte, jak vás to nakopne. Prostě dejte si na ten váš poslední trénink pořádnou šlehu nakopávače, ať to stojí za to, je to přece váš poslední trenál. 397196_308060495912941_202786569773668_862139_2080719516_n.jpg
Prodlužte dobu svého tréninku!
Ano, jste zvyklí cvičit hoďku a půl, dejte si dvě. Jste zvyklí mít svůj trénink sfouknutý za hoďku dejte si hoďku a půl. Prostě dejte si víc než je vaše tělo zvyklé, protože dneska je to přece váš poslední trénink a ten si přece zaslouží něco výjimečného, takže jděte do toho.
 
Dejte pauzy mezi sériemi 30 maximálně 40 vteřin!
Počítejte pauzy mezi sériemi ve vteřinách a ne v minutách, jak jsou mnozí zvyklí. Asi se mnou budete všichni souhlasit, že takto odjetý trenink je skutečně za hranicemi našich možností, sám sem několik takových treninků absolvoval. Během tréninku vás „polejvá“ obrovská vlna horka, někdy se vám chce zvracet, jindy se vám zase točí hlava, ale je to jedna z nejlepších variant, jak nastartovat svalový růst, ale nejen do objemů, ale hlavně do kvality vašeho svalstva. Jestli milujete hard core, váš poslední trénink by se měl ubírat tímto směrem. Dopřejte si poslední hard core v podání minimálních pauz mezi sériemi!
  403075_374876512526282_110711512276118_1635256_181950433_n.jpg
Pořádně dýchejte!
Při každé zátěži u provedení cviku zhluboka vydechněte, tím způsobíte, že vám půjde více kyslíku do svalů, a tím budete moci provést více opakování. Dýchání nikdy nepodceňujte, je to jedna z nejčastějších chyb i u pokročilých kulturistů, takže na to pozor!
 
Dokonale se koncentrujte!
Při vašem posledním tréninku byste měli být dokonale koncentrováni, nemyslet na nic jiného než na tvrdý trénink a ničím se nerozptylovat. Být celou svojí myslí přesně vedeni svou intuicí, kolik toho ještě maximálně můžete naložit a snažit se celou svojí bytostí zaměřit na perfektně procítěný workout, na který už nikdy nezapomenete, protože je váš poslední!
 
Konec iluzí aneb to přece není můj poslední trénink!
 
Takže jsme si představili, alespoň doufám, jaké by to bylo, kdybychom si dali svůj poslední trénink. Mnozí z vás jistě namítnou, co je to za blbost, co to zase ty extrifiťáci píšou, ale jedno je jisté. Nic tím přece nezkazíte, když si to vyzkoušíte. Říká se, že všechno se má v životě vyzkoušet, takže proč se „nehecnout“ a nepředstavit si, jaký by to bylo, kdybychom si opravdu dali svůj poslední trénink. Jaké by to bylo? Myslím si, že každého z nás to může někam posunout a to bylo také mým záměrem, aby si z toho každý odnesl, jen to, co chce. Třeba to nikdy nevyzkoušíte, ale jestli jste došli až sem, na tyto řádky, jsem rád. Třeba to vyzkoušíte prostě někdy příště, někdy až budete mít náladu. Good last workout!!! 326360_295695617149429_202786569773668_833038_383959559_o.jpg

Komentáře: