Upravený tréninkový seriál Extrifit Teamu: 2. část - Triceps

Upravený tréninkový seriál Extrifit Teamu: 2. část - Triceps

Pavel Vacek | . .

V prvním díle našeho tréninkového seriálu, jsem nastínil důležitost rozvinutého bicepsu, minimálně pro ty z Vás, jenž teprve se cvičením začínáte. Ale co by byl biceps bez tricepsu? To je jako kdyby se měl obejít Bob bez Bobka, nebo Homer bez Marge. Je to právě triceps, jenž dělá ze své podstaty paži mohutnou, neboť triceps tvoří zpravidla 2/3 objemu svalové hmoty na pažích a proto mu musí být věnována minimálně stejná, ne-li větší, pozornost jako tréninku bicepsů. Připravily jsme si pro Vás tedy názornou ukázku cviků, jenž používají borci z Extrifit Teamu. Opět je třeba říci, že snímky v žádném případě nevystihují tréninkovou filozofii jednotlivců, proto jej berte jen jako návod, nápovědu ke zpestření Vašich tréninků. Pokud chcete vidět vše v reálu na vlastní oči, využijte naší nabídky a přijeďte na náš training day.


NÁŠ TIP: Máte na borce z EXTRIFIT TEAMU další otázky týkající se tréninku zmiňované partie ? Neváhejte a napište otázku do diskuze pod článkem a bude Vám zodpovězena. Jsme tu PRO VÁS ! EXTRIFIT TEAM

Jak dlouhé máš přestávky mezi sériemi ?

Snažím se o krátké přestávky. U těchto menších svalových partií to není těžké.

Používáš dopomoc?
Jak kdy, u těžších cviků jako je francouzský tlak ano.

Cvičíš striktní technikou nebo používáš cheating?
Zezačátku dbám o dobrou techniku i kvůli obavám ze zranění, ale s přibývající vahou se mění na cheatingová opakování.

Používáš jednoduché série,  supersérie, nebo používáš jiné intenzifikační metody?
Ne. Pouze jednoduché série. Více méně to mám tak u všech partií
 
Proč cvičíš zrovna tyto cviky a měníš je?
Nemám příliš ve zvyku měnit cviky. Prostě dělám ty, u kterých „to“ dobře cítím a které mě baví


 
Jak dlouhé máš přestávky mezi sériemi?
 Je to velmi podobné jako u toho bicepsu. Tyto malé svalové partie nevyžadují zase tolik energie, tudíž jsou ty pauzy opravdu krátké.

Používáš dopomoc?
Ano, s rozumnou mírou.

Cvičíš striktní technikou nebo používáš cheating?
Jedu striktně. Právě z tohoto důvodu využívám dopomoc partnera. U partií jako je biceps a triceps není těžké udržet správnou techniku.

Používáš jednoduché série,  supersérie, nebo používáš jiné intenzifikační metody?
Základem jsou jednoduché série. Ale samozřejmě občas jedu i superky, nebo shazované série. Podle momentální nálady vždycky přizpůsobím trénink.

Proč cvičíš zrovna tyto cviky a měníš je?
Vždycky se snažím o nějakou změnu v tréninku.
 

 
Jak dlouhé máš přestávky mezi sériemi?
 Pauzy nejsou dlouhé vzhledem k tomu, že triceps není tak velkou partií a snese pořádnej nářez. Držím pauzy do minuty, většinou jen čas, kdy odjede sérii sparing.

Používáš dopomoc?
Snad jen u těžkých trisepsových tlaků na lavici, jinak zvládám, popřípadě zapojím lehce cheating v posledních 2-3 opakováních.

Cvičíš striktní technikou nebo používáš cheating?
Jedu striktně, a když už cheating zapojím, vždy nadále izoluji triceps.

Používáš jednoduché série,  supersérie, nebo používáš jiné intenzifikační metody?
Většinou klasické série, v přípravě pak samozřejmě supersérie.

Proč cvičíš zrovna tyto cviky a měníš je?
Nejlépe u nich triceps cítím, ale je to jen jeden příklad tréninku. Vždy cvičím podle pocitu. S jediným cílem...sval pořádně procítit, napumpovat a dát mu stimul k růstu.


 
Jak dlouhé máš přestávky mezi sériemi?
Biceps a triceps trénuji společně, přestávky mezi sériemi jsou krátké kolem 1 minuty.

Používáš dopomoc?
U cviků jako je zdvih jednoručky za hlavou nebo francouzský tlak se dopomoc občas hodí.

Cvičíš striktní technikou nebo používáš cheating?
U bicepsu se cheatingu u posledních opakování nebráním, ale u tricepsu jedu techniku striktně až do konce.

Používáš jednoduché série,  supersérie, nebo používáš jiné intenzifikační metody?
Držím se jednoduchých sérií. Občas supersety zařadím třeba v dietě, nebo ke konci tréninku se dojedu s lehčí váhou.

Proč cvičíš zrovna tyto cviky a měníš je?
Držím se základních cviků, které se ob trénink opakují v jiném pořadí. Jeden trénink začínám bicepsem a druhý zase tricepsem.


 
Jak dlouhé máš přestávky mezi sériemi?
Velmi krátké.   Triceps je malý sval .  Jedu ho intenzivě a svižně.

Používáš dopomoc?
U tricepsu vůbec. 

Cvičíš striktní technikou nebo používáš cheating?
Cheating používám podobně jako u jiných partií.  Vždycky u posledních opakování v sérii.

Používáš jednoduché série,  supersérie, nebo používáš jiné intenzifikační metody?
Většinou jedu jednoduché série, v přípravě supersérie.

Proč cvičíš zrovna tyto cviky a měníš je?
Cviky měním často a pokud zrovna ne, tak alespoň jejich pořadí.
 
 

Komentáře: