Šest kroků k vašemu vyrýsování

Šest kroků k vašemu vyrýsování

Pavel Vacek | 21. 03. 2017

Mám svou maminku rád. Především pak proto, že to už je poslední žijící exemplář se starším datem výroby, co mi z nejbližšího příbuzenstva zbyl. Ale přestože je můj vztah k ní zdravě láskyplný, nemohu nezmínit následující příběh. Moje mamka totiž popírá všeobecné nářky důchodců na jejich životní situaci a má se dobře. Tak dobře, že jaksi nakynula. Její tělo nabralo tvary barokních dam a tak se rozhodla, že zhubne. K tomu ji napomohla známost s kamarádkou, která navštěvuje jakási seniorská cvičení, která vede naprostá ikona těchto dam, co shodila asi ze 130 kilo na 80, což ji kvalifikovalo na slovo vzatou odbornici a nezpochybnitelnou autoritu v oblasti redukce hmotnosti. Maminka její cvičení navštěvuje s nehraným nadšením. Dostává se jí totiž neutuchající příval pochval za to, že dokázala během 14 dnů shodit 2 kila a její radost doznala takových rozměrů, že dokonce dala na radu instruktorky, aby si pořídila neonové elastické triko, neb v tom jí bude moct lépe pozorovat svalové kontrakce. Tuhle část už znám jen z doslechu, neboť tomuto vizuálnímu zážitku hodlám za každou cenu předejít. Přesto musím obdivně smeknout před nadpřirozenou schopností velitelky, pozorovat svalovou kontrakci, pod, pro oko obyčejného smrtelníka, neproniknutelnou vrstvou sádla. Ale nechápejte mě špatně, přestože si z toho dělám trošičku šoufky, jsem té paní, co si přivydělává jako profesionální mazač medu kolem úst, skutečně vděčný za to, že pomocí lichotek, vlastního příkladu a jiných čarodějnických kouzel, dokázala rozpohybovat starší paní v důchodu. Pro seniory, kteří si pomocí nějaké té rakvičky se šlehačkou v cukrárně, krátí čas při čekání na rakvičku bez šlehačky, jsou tito trenéři skutečným požehnáním. Vážně. Ovšem pro ty z vás, jejichž momentálním smyslem života je pekáč buchet pod trikem a řiťka hodná sledovaného Instaúčtu, jsou takoví trenéři/pochlebovači přínosní stejně jako pásový opar. Vy naopak potřebujete pravdomluvného asociála, který nemá problém se sdělením, že vaše forma je stejně mimo jako vepřové koleno v mešitě. A protože nemám čas na všechny, předám vám pár dobrých tipů na to, abyste se do formy skutečně dostali. A navíc text doplním fotkami Ondry Sobotky, člena Extrifit Clubu, který už absolvoval kroky 1-5.

Začít dietu pěkně zhurta, je chyba. Nebo ani tak ne chyba, jako spíš promarněný potenciál toho, že můžete hubnout, pálit tuk, a to i za předpokladu, že si ani nevšimnete, že v nějaké dietě vlastně jste. Proto vám tu napíšu postupné kroky k tomu, abyste mohli utahovat šrouby a přitom se z toho nezbláznit hned druhý týden redukce váhy. 

1. krok- Zbavte se zbytečností

V takzvané objemové přípravě si jistě hlídáte příjem bílkovin, sacharidů, ale už je vám víceméně jedno, jestli si u televize vysrknete jedno Salko, nebo spořádáte půl kila Nuttelly. Ve finále, proč ne? Prvním krokem tedy bude očištění jídla od všech těchto nesmyslů. Všechno, co je sladké, zbytečně tučné a komplikované vyřaďte. Najeďte na dostatek nekomplikovaného jídla jako je rýže s masem, brambory s masem, nějaké ty mléčné výrobky typu tvaroh, vejce apod… Pokud máte nutkavou potřebu sladit si kafe, slaďte umělým sladidlem. Nicméně, dopřejte si tohoto jídla dostatek bez zbytečných kalorických výkyvů. Pokud jste měli v objemu 500 gramů sacharidů na den při 90-ti kilech, nechte si denní hranici 400 gramů a konzumujte ji každý den. V momentě, kdy se zbavíte sladkostí a tučností, budete ztrácet tuk. Nic složitého. Pokud se bez obloženého chlebíčku neobejdete, klidně přestaňte číst a smiřte se s tím, že budete s vaší pneumatikou nadosmrti nerozluční kamarádi.

2. krok- Začněte se vlnit

K tomuto kroku nepřistupujte do té doby, dokud budete shazovat kila na základě kroku 1. Lidi mají potřebu zbytečně měnit něco, co funguje. Pokud budete rýsovat na 400 gramu sacharidech, jásejte a nechte to být. Ale je možné, že po čase se to samozřejmě zastaví. Pak je čas na vlny. Nemám úplně v oblibě klasické schéma 400-300-200-100-400-300-200-100 atd… Preferuju spíš radikálnější snížení třeba na 400-200-200-200-400 gramů sacharidů při oněch 90-ti kilech. Váha vám zase cukne dolů, tím si buďte jistí. Ale i to se samozřejmě zastaví.

3. krok- Oddělte zvířátka od rostlinek

Tímhle infantilním nadpisem samozřejmě narážím na dělenou stravu, kdy se vaše jídlo skládá buď pouze z bílkovinových zdrojů, nebo pouze ze sacharidových. Je to náramně skvělá věc, která dokáže zrychlit váš metabolismus na úroveň Formule 1. Nevýhoda je, že ačkoliv vlastně pořád jíte, máte skoro pořád pocit hladu. Ale pomůže to vždy.

Vsuvka- doplňky

Doplňky se baští celoročně, to dobře víte, ale pokud je jich někdy skutečně potřeba, je to právě v období diet. Vy musíte zabránit za každou cenu ztrátě svalové hmoty. Proto je potřeba se soustředit na příjem kvalitní bílkoviny. Ať už je to ve formě vysokoprocentního proteinu, nebo aminokyselin. A naopak, efekt můžete znásobit spalovači tuku jako je například Thermogel. V pozdějších fázích diety, kdy už energie není nazbyt, přijdou vhod NO produkty a v neposlední řadě i naše nové fitness potraviny, které vám neskutečně ulehčí čas, přípravu a ještě si dietně pochutnáte. Všechny vhodné produkty do diety najdete na hlavní stránce v záložce „Chci zhubnout“, nebo budou pod článkem.

4. krok- Víc vlnit, víc pít a sem tam se nažrat

Na pitný režim se trochu zapomíná. Retence vody je vždy obranný mechanismus těla. Spálíte se na sluníčku jako prase? Tělo vám pod kůži napumpuje tolik vody, že by to zamávalo i s Orlickou přehradou. Jebnete se do holeně o lavičku ve fitku? Do minuty přifrčí zásilka vody a udělá vám famózní bouli. Radikálnější úbytky podkožního tuku vnímá tělo taky jako něco, co ho v podstatě ohrožuje. Najednou mu je víc zima, zásoby nashromážděné energie se blíží nule a je třeba se začít nějak bránit. Zpomalíme metabolismus, zadržíme vodu. Tak zní rozkaz, který vyšle jakési nervové zakončení kdesi ve vaší tělesné schránce. A vy, přestože máte méně sacharidů, najednou přiberete kila, váš svalový tonus se záhy ztratí v bažině podkoží a vy propadáte panice. Proto mu dodáme více vody, aby se o ní tělo přestalo bát a začalo ji více vylučovat. Zpomalený metabolismus očůráme podobně. Zařadíme dny, které simulují konec diety. Ano, mluvíme o toliko populárním Cheat day, čili hezky česky řečeno prasečáku. Nicméně, i tady je potřeba jednat s rozumem. Cheat Day nutně nemusí vypadat jako nájezd hladových Američanů na první McDonald po cestě do Disneylandu. Spíš je to o tom, že si odfrknete psychicky a naberete energii pomocí jídel, na které se vám sbíhají sliny. A to většinou nemusí být nutně gastronomický odpad.

5. Krok- Začněte šlapat

Kardio byste měli v rozumné míře cca 20 minut 3-4x týdně dělat od začátku. Ale doposud jste měli relativně dost jídla na to, abyste dokázali pálit sádlo a přitom si zachovali svalový tonus, nebo ještě lépe, udrželi růst svalů. Není to vůbec nemožné, jak se mnozí domnívají. A protože chceme růst, pokud možno co nejdéle, snažte se mít co nejvíce jídla po co nejdelší dobu. A tím pádem jelikož nechceme šáhnout do příjmu energie, musíme navýšit výdej. Takže navýšíte stopáž kardia. A to hodně. Z 20-ti minut by se mělo stát alespoň 40 minut až hodina. Skvělá je rychlá chůze, pro holky stepper, nebo úplně ideálně schody.

6) krok- Pánbůh s vámi, rozlučte se s okolím, teď už s vámi nic nebude..

Po těch 5 krocích už byste měli dávno mít formu, se kterou budete oblbovat holky v létě na pláži a pekáč buchet, který bude středem kompozice vašich fotek uvízlých v sociální síti. Nicméně je tu parta bláznů, která hodlá zjistit, jak vysoko až sahá céva vedená od jejich penisu. Chtějí být vyrýsovaní úplně na prach. A pokud se ta váha po předchozích krocích přestala hýbat, nedá se nic dělat, musí nastoupit německý model diety praktikovaný někdy v letech 1941-1945. Prostě bez jídla zhubnou všichni. I ti, co posledních 25 let před smrtí infarktem, křičí s pusou plnou hranolků, že jsou nemocní s poruchou metabolismu. Tady nastupují ony nuly sacharidů. Ale nejenom to, musíte si uvědomit, že i bílkovina má kalorie. Dokonce stejné množství, co sacharid. Proto musíte ubrat i ji, pokud nebude zbytí. Tady už se bez doplňků v podobě aminokyselin skutečně neobejdete.

No a jsme na konci. Správně jste pochopili, že v závěru už mluvíme o vyloženě předsoutěžní, ne příliš zdravé, záležitosti. Ale pokud vám některý z předchozích bodů pomůže sundat nějaký ten faldík navíc a půjdete od toho, bude to jenom fajn…

Komentáře:

Produkty v článku

Syne Thermogenic 10 mg Burner

Syne Thermogenic 10 mg Burner

172
Hydro Isolate 90

Hydro Isolate 90

1599
Aminogel®

Aminogel®

818
BCAA GT+

BCAA GT+

818
Carnigel®

Carnigel®

612
Thermogel®

Thermogel®

818

Nejnovější články

Sultán symetrie ohlásil comeback!

Autor článku: Petr Pohl

Podobně jako vloni i letos se na scénu vrací jeden z nejlepších kulturistů všech dob a není jím nikdo jiný, než Flex Wheeler. Závodník, který proslul především svojí estetickou postavou a tehdy netradičním, flexibilním pósingem (jako vůbec první kulturista dělal provaz). Není tedy divu, že se letos pokusí prosadit v kategorii Classic Physique, která by měla jeho tělesným proporcím nadmíru vyhovovat. 

Zobrazit celý článek

Sultán symetrie ohlásil comeback!

Trénujte naplno i s nižší zátěží

Autor článku: Extrifit

Pokud to ještě nevíte, tak když budete stále cvičit s vysokou zátěží, tak budete nadměrně zatěžovat své klouby, ale i vazy a šlachy, což se vám může v budoucnu i vymstít. Inspirujte se proto dnešním článkem, ve kterém přinášíme tipy, rady a několik způsobů, jak dosáhnout toho, aby vám i lehká zátěž připadala dostatečně vysoká a zajistili si tak budování svalové hmoty a nový stimul pro vaše tělo.

Zobrazit celý článek

Trénujte naplno i s nižší zátěží