Váš článek: Nestíháte snídat?

Váš článek: Nestíháte snídat?

Pavel Vacek | . .
ovesna kase.jpg
Také máte problém společný pro spoustu lidí a to ten, že se ráno nestíháte nasnídat?
Ne nadarmo se říká: „snídaně je nejdůležitějším jídlem dne“. Vezměte v úvahu, že jste po celou noc nepřijali do svého těla jediné sousto, ve vašem těle tedy výrazně převládají katabolické procesy a vaše tělo se dostává do stavu „rozkladu“. Vzpomeňte si, jak jste se včerejší den dřeli v posilovně jako koně, všechnu tuhle dřinu chcete zahodit tím že se nenasnídáte? A chcete si tím odepřít výsledky? Pokud opravdu nestíháte snídat, což je dost chabá výmluva, naleznete v článku provizorní řešení.
 
Co by měla obsahovat snídaně je celkem jednoduché. Základní složky jsou:
     
komplexní sacharidy:
  • jednoduché (monosacharidy) pro rychlé dodání energie a zastavení „rozkladu“  
  • složené (polysacharidy) pro postupné uvolňování energie
  • sacharidy jsou nejdůležitější součástí snídaně, jelikož zastavují katabolické procesy a dodávají energii ne jen k syntéze (ukládání) bílkovin
  • jednoduchých sacharidů musí být v snídani samozřejmě mnohem méně než složených, nechceme přeci přírůstky tuku
bílkoviny:
  • důležitou částí snídaně jsou bílkoviny
  • ten kdo tvrdí, že ne, tak lže, aby totiž mohly sacharidy podpořit ukládání bílkovin, musí být nějaké k dispozici
tuky:
  • těch by měla snídaně obsahovat minimum, ale přes to nejvíce ze všech jídel dne
  • nezapomínejme, že existují i zdravé tuky, které jsou zapotřebí  k využití vitamínů, proto se doporučují především tuky rostlinného původu
  42088specialvarimevejcemichanavariace-foto-3.jpg
Příklady snídaní složené jak ze sacharidové, tak i bílkovinové části
  • ovesné vločky, nebo müsli + proteinový nápoj
  • mléčná rýže + proteinový nápoj
  • celozrnný chléb či rýžový chlebíček + vajíčka (pokud nejste v tvrdé rýsovací dietě, dopřejte si vajíčka i ze žloutky, obsahují totiž „správný“ cholesterol ze kterého se v našem těle tvoří testosteron; testosteron je mužský hormon ovlivňující krom jiného množství svalové hmoty na lidském těle)
  • celozrnný chléb (rýžové chlebíčky) + burákové máslo nebo tvrdý sýr (30%)

POKUD SKUTEČNĚ NESTÍHÁTE SNÍDAT, MŮŽE BÝT ŘEŠENÍM PŘÍPRAVA PROTEINOVÉHO NÁPOJE S NIŽŠÍM OBSAHEM BÍLKOVIN, Např. WPC 60.
protein-hydrolyzed.jpg
Snídaně v období shazování tuku

  V dietním jídelníčku musí převažovat bílkoviny nad sacharidy, což je celkem známá věc. Nevím jak ostatní, ale já se v dietě nikdy nenajím do sytosti. Sním sice kolem 7OOg masa, nějaký ten tvaroh, tvrdý sýr, vajíčka a vypiju určité množství proteinových nápojů, ale přes to mám neustále hlad, chybí mi totiž sacharidy. Den v dietě začíná tak jako každý jiný a to snídaní. To co si k snídani dáte ovlivní celý zbytek dne. V podstatě je to docela jednoduché, ráno potřebujete jídlo pro zastavení rozkladu svalové hmoty a také k nastartování vašeho metabolismu. Metabolismus je jaký si hnací motor, spalující složky potravy, tudíž i tuky, kterých se chcete zbavit. Pokud mu tuků dodáváte minimální množství, spotřebovává tuky z podkožní tukové vrstvy a to je našim cílem. Neposlouchejte rady stylu nejíst! Pokud budete jíst správné potraviny ve správném množství, dosáhnete výsledků, pokud nebudete jíst nic, dosáhnete v lepším případě tak žaludečních problémů. Dietě bych příště rád věnoval nový článek, nyní ještě stručně projedeme suplementy, které se spojují se snídaní.
Suplementy:
BCAA!
  • neřiďte se doslova doporučeným dávkováním na etiketě, je samozřejmě pravda, že jsou potřeba dodávat před tréninkem a bezprostředně po něm, ale u aminokyselin platí rčení „čím více, tím lépe!“
  • doporučuji se jimi naládovat i ráno
  • kromě podpory regenerace také stimulují tvorbu růstového hormonu
Dále po ránu doporučuji multivitamin, vitamín C (napomáhá zdravotní odolnosti), a hořčík (příznivý účinek a prevence svalových křečí).
Samozřejmě kloubní doplňky jsou vítány.

A teď už jen s chutí chutí do toho...


Článek od našeho čtenáře byl ohodnocen finanční prémií. Pokud se chcete i vy podílet na tvorbě vašeho oblíbeného webu, posílejte své příspěvky na e-mail vacek@extrifit.cz
vitamins.jpg

Komentáře: