Motivaci najdete ve svém srdci!

Motivaci najdete ve svém srdci!

Pavel Vacek | . .

Minule jsme mluvili o smyslu života a věřím, že se můj článek alespoň trochu povedl, a doufám, že si dneska uděláte také chvilku času a začtete se do mého nového článku, ve kterém budeme mluvit o motivaci k tréninku. Můj názor je, že není téma významnější než motivace. Všichni mluví o motivaci, ale kdo o motivaci píše? Málokdo. Jako by se po motivaci slehla zem. Prostě motivaci se nevěnuje taková pozornost, kterou by si bezpochyby zasloužila. Proto jsem se rozhodl pro toto téma.

Bez motivace nejde nic, vždy nás musí hnát něco dopředu, musíme mít nějaký ten drive, který nám říká, dělej to, nebo nedělej to. Bez toho to prostě nejde. 531582_333778953389187_1580746992_n
Motivace vnitřní a vnější
 
Motivace, motivace a zase motivace. Slovo skloňované snad nejmíň milionkrát denně, ale co vlastně motivace znamená? Motivace dává směr našemu chování a jednání pro dosažení zcela určitého cíle. Cíle, který jsme si vytyčili. Motivaci můžeme mít buď vnitřní, nebo vnější.
Vnitřní motivaci nacházíme sami v sobě, jsou v ní přítomné naše potřeby a zájmy, chceme se třeba seberealizovat, jako úspěšný reprezentant na soutěžním pódiu, nebo chceme být úspěšný fitness trenér. Tato motivace pochází z nás samých. Je to taková sedmá relikvie Harryho Pottera.
Motivace vnější je určena působením něčeho z našeho prostředí, ve kterém žijeme. Může to být třeba hrozba trestu při špatném chování ve fitku. Pro pochopení: Nebudu ve fitku dělat bordel, aby mi někdo nedal po čuni, jak říkají Moraváci.
 
Zkusíme si dát nějaké typy, jak zlepšit naši motivaci k tréninku, která, přiznejme si všichni, někdy upřímně pěkně pokulhává, protože jsme jenom lidi, a kdo říká, že jde vždycky s nadšením do fitka, buď dělá machry, nebo patří k docentovi Chocholouškovi do blázince. Co myslíte? 425292_215557075209761_100002664100858_361903_160599330_n
Dívejte se na videa!
 
Hledejte videa, která vás budou motivovat. Motivační videa jsou záležitostí několika let maximálně jednoho desetiletí, tak jim dejte šanci. Jestli máte video, zkuste něco natočit a nestyďte se. Stydí se jen slaboši a to vy nejste. Takže vzhůru do toho.
 
Vystavte si svoje šampióny na zeď!
 
Říkáte si. Co je to za blbost, to už jsem přece dělal kdysi, nebo jsem o tom alespoň stokrát slyšel, tak proč to sem Korčok píše, ale chyba lávky. Zkuste to, alespoň jeden a uvidíte, že to má nějaký význam. Ať už máte rádi Arnolda nebo Ronnieho či Phila, dejte si jednoho z vašich oblíbenců na zeď, ať všichni vědí, že kulturistika váš oblíbený sport.  Je to právě to, pro co žijete. Může vás to ovlivnit jedině pozitivně, tak proč ne.
 
Nahrávejte si svoje pocity!
 
Už jste někdy viděli takovej ten typicky americkej seriál, kdy jeden z hlavních představitelů nahrává na diktafon, co se asi tomu týpkovi na pitevním stole stalo? Možná, že ne, ale to nevadí. Dnešní telefony umožňují tuto funkci, tak proč ji nevyužít. Nemusíte nic psát, stačí jenom pár minut žvanit do telefonu, a tím zhodnotit dnešní trénink. Tuto vaši osobní zpověď si můžete za měsíc nebo za rok znovu poslechnout a může vás posunout dopředu. A o to vlastně jde. Posunout se dopředu. Nepodceňujte tyto řádky a zkuste moji radu. 217399_586905534656711_621956503_n
Čím více motivací, tím lépe!
 
Kolik máte motivací, tolikrát jste člověkem. Troufalá věta, že jo? Hledejte a hledejte, zapojte fantazii a využijte plně svůj potenciál. Nemějte jeden nebo dva důvody, proč cvičit. Vymyslete si nové. Čím více, tím lépe a jděte do toho. Tím nemůžete nic zkazit. Hledejte a naleznete.
 
Co můžete udělat dnes, neodkládejte na zítra!
 
Buďte na sebe hodní, nebuďte na sebe moc přísní. To je moje další rada. Není to třeba. Někdy více je méně, tak nemusíte se vždycky úplně při tréninku zničit. Vše záleží na vás, odpovědi naleznete sami v sobě. Můžete se řídit podle přesně napsaného plánu nebo trénovat dle pocitu, popřípadě měnit plán podle svého uvážení každý měsíc nebo kvartál, tj. čtvrt rok pro ty mladší. Hlavně se nebojte experimentovat. Není jiný sport, kde by míra experimentování byla větší než v kulturistice. Věřte mi.
 
Čtěte motivační články!
 
Nevím, kolik lidí píše motivační články, samotného by mě to zajímalo, ale jedno vím. Je jich skutečně málo. Proto se snažím tuto díru trošku zaplnit a čas od času něco napsat, aby se zase četlo něco jiného, než naleznete všude.
Mějte se rádi a važte si sami sebe!
 
Všechno naleznete v sobě. Abyste se měli vůbec rádi, musíte mít nejdříve rádi svoje okolí. Chcete si vážit sami sebe, musíte si do určité míry vážit lidí, kteří vás obklopují. Takže co tím chci vlastně říci? Abyste byli dobře motivovaní k pořádnému tréninku, musíte být sami v pohodě, musíte být sami šťastní. Kulturistika vám v tom jistě pomůže, ale odpovědi musíte najít ve svém srdci.
 
Cvičte ve stejný čas!
 
Možná se vám to zdá jako banalita, ale omyl, není. Vaše tělo je jako barometr, vaše tělo všechno vnímá, i počasí je natolik důležité, že si troufám někdy odhadnout, kolik lidí přijde do fitka a skoro většinou si docela dobře tipnu. A nemůže za to teplota, jak by mnozí asi logicky odhadovali, ale většinou za to může právě zmíněný barometr, může za to tlak vzduchu. Takže jestli je to u vás vůbec možné, zkuste skutečně trénovat ve stejný čas.
 

317936_123226521180557_1542099285_n A hlavně žádný stres!
 
Je to prosté a jednoduché. Když budete ve stresu nebo úzkostní, začnou se vám vyplavovat katabolické hormony. Například kortizol, a to je průser, ten vám doslova bere svaly z těla. Je to jen obrazně řečeno, ale je to tak. A nejen to. Když nebudete psychicky v pohodě, nebudete ani dobře regenerovat, a čas strávený v posilovně moc efektivně nevyužijete. Nevím, jestli to mohu napsat, ale napíšu. Když už vám bude psychicky blbě a nebudete si sami vědět rady, jděte ke specialistovi. Je lepší si vzít od doktora, jednu tabletku denně a být v pohodě, než si hrát na hrdinu a dopadnout mnohem a mnohem hůř.
Přemýšlejte o své motivaci!
 
Ano, přemýšlejte o tom, co vás motivuje vůbec trénovat, vůbec chodit do fitka. Všechny důležité odpovědi člověk najde pouze v sobě. Takže ptejte se sami sebe a sami si odpovězte na nejrůznější otázky. Nikdo vám neřekne tu vaši pravdu. Pravdu naleznete u sebe, sami v sobě.
 
Dělejte sex!
 
Sexem k úspěchu. Myslíte si, že si dělám srandu. Nedělám. Sex vám například zvyšuje přirozenou míru testosteronu a dalších anabolických hormonů. Nemyslím tím samozřejmě prořáděnou celou noc a ráno těžkej trénink nohou. To byste asi moc velký tréninkový výkon nepodali. Všeho s mírou, a samozřejmě to platí také o sexu. Takže můj návod na dnešní noc máte, takže vás už nebudu dále zdržovat, abyste to všechno zvládli.

Komentáře: