L-Glutamin

L-Glutamin

Pavel Vacek | . .
35623_10150089072809209_132157504208_6127295_1254062_n.jpg
Předně vám chci říct, že ta kočka na titulní fotce s glutaminem nemá vůbec nic společnýho. Maximálně tak s gluteusem, ale o tom příště. Použil jsem ji jenom proto, abyste to rozklikli a trochu se vzdělali. A aby to nebylo tak suché, tak vám tam dám k ilustraci ještě jednu.

  Glutamin (čistý l-glutamin) zvyšuje imunitu, vyplavuje růstový hormon a testosteron po cvičení. Působí podobným anabolickým mechanismem jako zakázané AS.
Neesenciální aminokyselina glutamin, je prokazatelně nejčastěji zastoupenou aminokyselinou ve svalové tkáni. Suplementace glutaminem se v poslední době stává velkým trendem ve sportu a díky schopnosti stimulovat svalový růst a vyplavit růstový hormon je jedním z nejrozšířenějších legálních suplementů v kulturistice. 

Při vysokém zatížení dochází ke zvýšenému využití aminokyseliny glutaminu ve svalových buňkách jako náhradního zdroje energie. Doplňování této aminokyseliny zabraňuje tomuto stavu a tím i úbytku svalové hmoty. Při pravidelném podávání potřebného množství glutaminu v období tréninků dochází k růstu objemu svalových buněk a výrazně se urychluje regenerace.    Dostatečné množství glutaminu v těle podněcuje produkci silně anabolického růstového hormonu. Z prováděných studií je známo, že již jednorázová dávka glutaminu v množství kolem 2g, přijatá na lačno, několikanásobně zvyšuje hladinu růstového hormonu a tato hladina zůstává zvýšena po dobu několika hodin. Vyplavování růstového hormonu je tedy mimo jiné i přímo závislé na koncentraci volného glutaminu v krvi. 

Anabolizace svalů glutaminem způsobuje nárůst objemu svalového vlákna, což je výhodné především ve sportech jako je kulturistika. Při nedostatečném množství L-Glutaminu ve svalových buňkách se zpomaluje celková regenerace organismu a snižuje imunita.

Velmi vhodná je kombinace L-glutaminu s nějakou formou creatinu. Přijímáním obou těchto látek současně se zvyšuje jejich účinnost, dochází k synergickému účinku a zvýšené využitelnosti obou látek.

Kdy je glutamin vhodné užívat:
V období zvýšené fyzické zátěže, při budování svalové hmoty (kde, jak už jsem řekl, je velmi vhodná kombinace s creatinem), v kulturistice a silových sportech, ale i při snižování hmotnosti, kde je naopak velmi vhodné spojení s větvenými aminokyselinami BCAA.   
Při potřebě zvýšení imunity organismu vůči riziku nachlazení a v období zvýšeného výskytu respiračních chorob - vhodné pro osoby se sklonem k častým onemocněním (imunita), rekonvalescenty. 

Takže si to shrneme - L-Glutamin:
  • podporuje zvýšení hladiny testosteronu a růstového hormonu
  • udržuje pozitivní dusíkovou bilanci
  • podporuje nárůst svalové hmoty
  • zabraňuje ztrátám svalové hmoty a zlepšuje regeneraci
  • zvyšuje imunitu a mentální činnost
  • pomáhá odstraňovat únavu a depresi
GLUTA PURE.jpg

Komentáře:

Nejnovější články

Sultán symetrie ohlásil comeback!

Autor článku: Petr Pohl

Podobně jako vloni i letos se na scénu vrací jeden z nejlepších kulturistů všech dob a není jím nikdo jiný, než Flex Wheeler. Závodník, který proslul především svojí estetickou postavou a tehdy netradičním, flexibilním pósingem (jako vůbec první kulturista dělal provaz). Není tedy divu, že se letos pokusí prosadit v kategorii Classic Physique, která by měla jeho tělesným proporcím nadmíru vyhovovat. 

Zobrazit celý článek

Sultán symetrie ohlásil comeback!

Trénujte naplno i s nižší zátěží

Autor článku: Extrifit

Pokud to ještě nevíte, tak když budete stále cvičit s vysokou zátěží, tak budete nadměrně zatěžovat své klouby, ale i vazy a šlachy, což se vám může v budoucnu i vymstít. Inspirujte se proto dnešním článkem, ve kterém přinášíme tipy, rady a několik způsobů, jak dosáhnout toho, aby vám i lehká zátěž připadala dostatečně vysoká a zajistili si tak budování svalové hmoty a nový stimul pro vaše tělo.

Zobrazit celý článek

Trénujte naplno i s nižší zátěží