Kuba Šedivý „Naturálové nedokážou prokázat dost talentu, aby šli do IFBB!“

Kuba Šedivý „Naturálové nedokážou prokázat dost talentu, aby šli do IFBB!“

Pavel Vacek | . .
Kuba Šedivý je mladý a nadějný závodník, který to s kulturistikou myslí naprosto vážně. Myslím si, že o něj v budoucnu ještě hodně uslyšíme, protože má mnoho soutěžních plánů. Osobně mu za celou redakci přeju, aby se mu jeho sny do posledního snu vyplnily a dokázal v životě vše, co má naplánované. Hodně štěstí Šediváku! 261300_2048946356653_2934069_n
Prosím Kubo, představ se nám nějak.
Ahoj, zdravím všechny čtenáře, jmenuji se Jakub Šedivý, pocházím z Prahy, je mi 22 let a studuji druhým rokem fyzioterapii na fakultě biomedicínského inženýrství v Kladně.
 
Jakých soutěží ses zatím zúčastnil?
V roce 2009 mistrovství Čech v Čelákovicích v kategorii do 70kg, kde jsem obsadil páté místo, následně mistrovství České Republiky v Odrách, kde jsem skončil předposlední (osmý). O dva roky později jsem se rozhodl jít závodit znovu, přibrat hmotu a udělat lepší formu. To se mi také podařilo a s váhou 87kg jsem se stal v Nechanicích vicemistrem Čech a o týden později s váhou 82kg i v Brně vícemistrem České repupliky v nejtěžší kategorii.
 
Co tě kdysi přivedlo do posilovny?
Přivedl mě do ní můj dlouholetý kamarád Jirka, který v době, kdy jsem začínal (jaro 2007), chodil do posilovny už několik let a líbila se mi postava, která se mu za tu dobu podařila vybudovat. Měl jsem v tu dobu slušnou nadváhu a tak jsem se sebou musel začít něco dělat. 253792_1936418383524_6562821_n
Co byl ten prvotní hybatel, že ses rozhodl v kulturistice závodit?
O závodění jsem kupodivu začal přemýšlet už po dvou měsících tréninku. V té době jsem si vytyčil jako cíl jaro 2009, toho jsem se také držel a o rok a půl později jsem začal s přípravou.
 
Pomáhal ti v té době někdo?
Krátkou dobu poté, co jsem začal s předsoutěžní dietou, během které jsem shodil 30kg, se mě ujala Monika Šlosrová, bez jejíž pomoci bych nejspíš na svoji první soutěž nikdy nedostal. Dala mi rady ohledně tréninku, výživy a mohl jsem závodit za její mateřský oddíl v Roudnici nad Labem. Za to jí moc děkuji. Když jsem se chtěl chystat na další jarní sezonu o dva roky později, Monika Šlosrová začla trénovat jinde a od té doby jsme se viděli málo. Postupně jsem se začal radit s Petrem Zárubou, s kterým jsem konzultoval výživu a trénink především v posledních týdnech přípravy. Umožnil mi startovat za jeho oddíl a byl mi velkou oporou na samotných závodech, za což bych mu rád poděkoval. Mimo jiné jsem se radil i s dalšími lidmi, jako byl Lukáš Roubík a některé cenné rady jsem dostal i od Michala Vachouta.
 
Co teď plánuješ za soutěže?
Rád bych se přichystal v roce 2013 na svoji poslední juniorskou sezonu a to především na mistrovství Čech a České republiky, kde bych rád získal co nejvyšší umístění. Mým cílem je nabrat ještě trochu hmoty a od začátku ledna začít zkvalitňovat na mých vysněných 90kg \"na prach\". Zkusil bych si i některé zahraniční pohárové soutěže, a pokud bude motivace, uvažoval bych i o něčem vyšším na podzim.
 
Kde momentálně trénuješ?
S mým tréninkem je to složitější. 5 let jsem trénoval ve fit centru Maximus, ale před krátkou dobou jsem kvůli jistým důvodum posilovnu změnil, takže momentálně trénuji ve fitcentru Domyno v Praze. S akademickým rokem přijdou však další změny a budu navštěvovat posilovnu v Kladně, kde rovněž studuji.
 
  267655_2048950236750_208730_n
Jak vypadá tvoje příprava na závody?
Momentální objemová příprava zahrnuje stále kvalitní stravu, jako 1kg masa a 6 sáčků rýže denně. Trénink se snažím každý měsíc měnit, aby svaly dostávaly stále impulz, a tak střídám tréninkové metody jako korte, bear routine, gvt, lehko-těžký split, atd. V předsoutěžním období se chystám v tréninku pokračovat obdobně a jídlo budu pomalu ubírat. Nejsem zastáncem nějakého dramatického omezení kalorií a do posledních dnů myslím na udržení svalové hmoty a nepálím co nejvíc za každou cenu. To znamená také to, že do posledních týdnů před závody držím vysoké váhy a provádím například těžké dřepy s váhou kolem 200kg.
 
Jako každého, i tebe se zeptám, řekni nám nějaký svůj recept.
V poslední době jsem si oblíbil perník z ovesných vloček a vaječných bílků. Našlehám sníh, přidám žloutek, ovesné vločky, umělé sladidlo, kypřící prášek a perníkové koření a nechám upéct v troubě. Jinak v přípravě masa a kuřete žádnou vědu nehledám.
 
Jaký je tvůj názor na naturální kulturistiku?
O federaci naturální kulturistiky si myslím, že závodníci v ní (až na pár výjimek) nedokážou prokázat svůj talent ve federaci IFBB, která je rovněž testována, tím pádem rovněž naturální, a chtějí se spíše vyhnout vysoké konkurenci závodníků. Z listin ADV je patrné, že doping se nevyhne ani výše jmenované federaci.
Myslíš si, že se může kulturistika obejít bez AS a hormonů?
Podle mého záleží určitě na úrovni kulturistických soutěží ve smyslu, že profesionálové v USA zřejmě nevyrostli pouze na BCAA a obdobně, že například soutěže v klasické kulturistice jsou koncipované tak, aby se v nich prosadili i lidé, kteří mají k dopingu odpor.
 
Jak často momentálně trénuješ a jaká tréninková metoda ti přijde nejbližší?
Momentálně trénuji v objemovém období a nejvíce se mi osvědčila metoda bar routce, teda 15 sérií po 5 opakování na jeden cvik na partii. Pocítil jsem jak slibované objemové zlepšení, tak i obrovské silové.
 
Máš přítelkyni. Co říká na kulturistiku?
Myslím, že v tomto ohledu to mají všichni závodníci stejné. Jestli to myslí se závodní kulturistikou vážně, pak by jejich partnerka měla vědět, co takové závodění obnáší. Moje partnerka to naštěstí ví, má se mnou trpělivost a nezkouší říkat poznámky typu \"buď já, nebo posilovna\". Jinak je moje přítelkyně mým velkým fanouškem a chtěl bych jí tím moc poděkovat. 229435_110282672392573_337339_n
Máš nějaký jak český, tak světový kulturistický vzor?
Určitě mám své oblíbené závodníky. Z české scény je to například Josef Furín, Tomáš Kašpar, nebo obrovský talent a budoucí profík Milan Kinc.  Z profesionálů mám nejradši Evana Centopaniho a Bena Pakulskiho, jejich tělesná stavba je mi velice blízká.
 
Máš momentálně nějakého sparing?
Momentálně trénuji s mým sparingem, účastníkem letošního juniorského mistrovství Čech juniorů, Petrem Musílkem, kterého čeká ještě dlouhá cesta, ale pokud neztratí své odhodlání, věřím, že by se mohl dostat daleko.
 
A jaké jsou tvoje maximálky?
Dřep 200kg na 6 opakování, mrtvý tah 200 na 3 opakování, benchpress 120 na 8 opakování, přítahy s velkou tyčí v předklonu 14O kg na 8 opakování.
Kolik měříš a vážíš a kolik máš procent tuku?
Měřím 179 cm a vážím okolo stovky, plus mínus dvě kg a odhaduju, že mám tak 12% tuku.
 
Komu bys chtěl poděkovat?
V první řadě bych chtěl poděkovat rodičům za jejich pomoc v mých kulturistických začátcích, dále svojí přítelkyni a lidem, kteří mi jakkoli pomohli v přípravě na soutěže. Jsou jimi Monika Šlosrová, Petr Záruba a Lukáš Roubík.
 
Kubo, děkuju ti za rozhovor a přeju ti mnoho úspěchů.
 

Komentáře: