Dělená strava

Dělená strava

Pavel Vacek | . .
images.jpg
Chcete vědět, co to je dělená strava? 
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava je rozdělení potravin z vašeho jídelníčku podle různých kriterií tak, abyste zhubly, očistily organismus od zbytečně škodlivých látek, lépe regenerovaly svoje unavená těla a zrychlily metabolizmus, nikoli další z řady přehnaně přísných diet a návodů na zázračné hubnutí.. Vše záleží jen na tom, jak jste schopni svoji stravu kombinovat a jaké si vybíráte potraviny do svého jídelníčku. Pokud tedy konečně chcete udělat něco pro svoje zdraví, tak teď můžete začít, čtěte dál.   Dělená strava – historie Máte problémy s alergií, zažíváním, cítíte se často unavení a bez energie? Důvodem jsou špatné stravovací návyky. Dělenou stravou se poprvé podrobněji zabýval americký lékař William Hay. William byl pevně přesvědčen, že hlavním důvodem těchto špatností je špatný výběr potravin, které konzumujeme. Uvedu příklad, pokud často jíte jídla s velkým obsahem tuku a sacharidů, takové jídla vám budou dlouho ležet ve střevech, protože je obtížně stravitelné. Jídlo ve střevech začne hnít, a do organizmu se bude uvolňovat spousta škodlivých látek, organizmus proto musí vydat o mnoho více energie, aby takové jídlo strávil. Tuto energii však mohl využít na mnohem užitečnější věci, jako je regenerace namáhaného svalstva, nebo trávení přebytečného tuku.   Dělená strava – dělení potravin Dělená strava není typická dieta, jde pouze o správné rozdělení potravin do 3 skupin. První skupinou jsou bílkoviny, druhou sacharidy a třetí neutrální potraviny. A proč bychom měli potraviny dělit do těchto kategorií? Protože bílkoviny potřebují pro svoje trávení hodně kyselé prostředí, sacharidy pravý opak a tím pádem pokud plácáte jedno přes druhé, zbytečně zatěžujete svoje tělo, které neví co má v takovém případě trávit dřív. Bílkoviny, které potřebují kyselé prostředí, anebo sacharidy, které potřebují prostředí zásadité? Třetí skupinu neutrálních potravin můžeme konzumovat libovolně.A jak tyto poznatky použít v praxi? Pomůžeme vám rozdělit jídelníček tak, aby vaše jídla byla buď pouze plné bílkovin, nebo sacharidů. Důležité je taky neopomíjet pitný režim! steak.jpg
Bílkoviny Do bílkovinné stravy můžete zahrnout veškeré drůbeží maso (krůta, kuře, kachna) sojové, skopové i telecí. Dále taky ryby. Můžeme sem také zařadit vejce, sýry a jiné mléčné výrobky. Z ovoce citrusy, jablka a hrušky, broskve, meruňky, exotické ovoce jako je mango, ananas, jahody a maliny. Při výběru ovoce je dobré řídit se heslem „čím sladší, tím horší“. Co se týče nápojů, tak sem můžeme zahrnout bíle a červené víno, převážně suché a ovocné čaje.A teď co do této skupiny nepatří. Určitě si musíte dát pozor na vepřové maso, které je daleko více sacharidové povahy. Dále taky veškeré uzené maso.   Sacharidy Mezi potraviny bohaté na sacharidy můžeme zařadit některou zeleninu (brambory, kapusta, kukuřice) a sladké ovoce jakými jsou banány, fíky, hroznové víno, datle a sušené ovoce. Především však výrobky z celozrnného obilí (těstoviny, krupice, chleba a housky). Rýži zde můžeme zařadit taky. Co se týče nápojů, tak sem patří určitě veškeré sladké sirupy, štávy a především pivo.   Neutrální potraviny Neutrální potraviny můžeme konzumovat v podstatě libovolně s čímkoli a nebo samostatně. Můžeme sem zařadit uzené maso, zakysané mléčné výrobky jako jogurty, smetana, tvaroh, kefír a tučné mléko). Dále jsem můžeme zařadit určitě většinu zeleniny. Především klasické přílohy jako červené a bílé zelí, kukuřice, okurky, mrkev, paprika, ale také špenát, hlávkový salát, cuketu, kapustu, mrkev, kedluben. Mezi dalšími potravinami jednoznačně ořechy a houby, a bylinkové čaje. 14256B_rice.jpg
Dělená strava – Na co si dát pozor? Určitě je dobré tělo na přechod na dělenou stravu připravit, alespoň jedním dnem, kdy se váš jídelníček bude skládat převážně pouze z ovoce nebo zeleniny. Tělo se tím pročistí a odplaví se škodlivé látky. Výborné je taky podpořit toto „očištění“ zvýšeným příjmem tekutin. Doporučuju sypané zelené čaje, nebo nesycené minerálky.   Slovo závěrem  Jak tedy co nejefektivněji aplikovat tuto metodu? Důležité je si nekombinovat typicky sacharidové potraviny s bílkovinami a místo toho je například kombinovat s neutrálními potravinami. Jak tedy vidíte, samotné třídění je ve své podstatě naprosto jednoduché, akorát si člověk musí dát pozor, co konzumuje. Dělená strava se vám proto může stát odrazovým můstkem ke zdravému životnímu stylu, zhubnout nějaké ty kila, nebo k přísnějším dietám. Nezapomeňte, že nejdůležitější je omezit příjem přebytečných tuků a škodlivých látek, dodržovat pitný režim a hlavně jíst pravidelně a v menších dávkách.

Komentáře: