Být velký!!

Být velký!!

Pavel Vacek | . .

Chcete být velcí, mohutní a svalnatí?  Tak…
 
Neuspěchejte proces - Trpělivost je ctnost. Pokud budete spěchat, vaše hmotnost začne přebírat iniciativu nad tím, co skutečně chcete budovat. Vaše honba za kilogramy se může zvrtnout v to, že začnete pociťovat povinnost nabírat kila i za cenu zbytečného nárůstu tělesného tuku. Zároveň se vystavíte zbytečnému riziku zranění. Pokud si usmyslíte, že se musíte zlepšit na tréninkových závažích o desítky kil stůj co stůj, bez ohledu na techniku, jediné co z toho kouká je, že si při provádění nějakého paracviku, vzdáleně připomínajícím kulturistické techniky, něco urvete. Nebo aspoň zbytečně nadměrně opotřebujete. Musíte dopřát vaší pojivové tkáni také trochu aklimatizace na způsob, kterým jste se rozhodli posílit váš pohybový aparát. 551446_364192930347789_690897339_n
Nemusíte dbát jen na kulturistické techniky.  Viděli jste někdy strongmany, powerliftery, vzpěrače anebo třeba těžké atlety. To jsou ti, kteří hážou tou koulí, o které sice nevím přesně kolik váží, ale je to hodně. To všechno jsou chasníci, o nichž můžete říct téměř cokoli, s výjimkou toho, že byste je označili za „malé“. Chcete-li získat hrubou velikost, nemusíte nutně cvičit jako kulturisté. Kulturistika zahrnuje cvičení, kde zvedáte zátěže, jež se pohybují zhruba od 60 až 85 procenty vašeho maxima, a to po dobu, kdy vykonáte 8 až 12 opakováních. Ovšem pokud chcete pouze zvýšit hmotnost, nemusí být toto pro vás žádné dogma. Klidně si vystačíte s triumvirátem – bench press, mrtvý tah a dřepy. To všechno prováděné ve třech trénincích týdně. Soustřeďte se na vícekloubové cviky, tzn. mimo vedených třech také na přítahy na hrazdě, tlaky na ramena, francouzské tlaky, bicepsové zdvihy. Jestli máte možnost převrátit si nějakou několikasetkilovou pneumatiku, jděte do toho. Dokonce nemusíte ani cvičit tradiční rozsah opakování. Používejte explozivní techniku zdvihu, dejte si delší odpočinky. Zkrátka, kulturistické techniky nejsou těmi jedinými, které vedou k růstu.
Zapomeňte na izolaci - nemusíte izolovat specifické části těla, abyste získali jejich velikost. Trénujte své tělo jako celek, nebo aspoň ve spojení s několika svalovými partiemi. Při vícekloubových cvicích se zapojí více svalových vláken a navíc docílíte vyšší produkce anabolických hormonů, přičemž zároveň mnohem více stimulujete váš nervový systém, který tak spustí hormonální a obranné mechanismy. Dřepy, přítahy, benče, tlaky na ramena z vás nepochybně udělají většího chlapa, než bicepsový zdvih o koleno. _79C6939
Jezte- Jediný možný způsob, jak docílit toho, že budete velcí, je ten, že budete jíst.  Přirovnejme si růst svalů ke stavbě domu. Budete odhodlaní, dřete na vykopání základů, úpravě pozemku, ale nedostává se vám cihel. Nemáte materiál, ze kterého by vyrostla požadovaná stavba. Pokud budete makat v posilovně, můžete ze sebe třeba sedřít kůži, ale když také nedodáte stavební materiál v podobě jídla, jste tam zbytečně. Sval prostě nemá z čeho růst. Potřebné živiny obsažené v jídle, jako jsou především bílkoviny, sacharidy a tuky nedostanete v dostatečném množství na místo určení. Tzn. do svalu. Když budete jíst málo, veškerá energie se spálí na váš trénink, na každodenní aktivity, ale už nezbyde nic navíc. Čili nezbyde nic na vaše zesílení.
Musíte změnit své dosavadní stravování, musíte ho navýšit a hlavně musíte docílit pravidelnosti v přísunu živin k vašim svalům. Není nezbytně nutné v období nabírání nějak pečlivě sledovat nutriční hodnoty. Ovšem je důležité, aby vaše strava byla vyvážená. Dbejte na to, abyste v každé porci jídla měli dostatek bílkovin. To je velmi častá chyba. Vy sice jíte hromady jídla, ale při bližším přezkoumání zjistíte, že bílkovin tam je často nula nula prd. Nijak se nevyhýbejte ani tukům, chcete přece být velcí. Ovšem dejte si pozor, abyste to s tím příjmem tuků nepřehnali, není nic smutnějšího než pohled na otylého chlapce, maskující svou obezitou teplákama Lp Limits a rag topem.  Snažte se jíst každé tři hodiny a na noc dopřejte svému tělu dostatek bílkovin pro jeho noční půst.
Užívejte doplňky: Zásadní rada zní: Nespoléhejte se na ně. Doplňky jsou od slova doplňovat. V tomto případě tuhou stravu. Přesto je rozhodně vhodné, pokud to s nabíráním váhy myslíte vážně, doplňovat svůj stravní režim vhodnými doplňky. V tuto chvíli mám na mysli především sacharidové a proteinové výrobky. Pokud je váš rozpočet omezený, tak právě tyto druhy výrobků jsou pro vás ty nejvhodnější.
Omezte aerobní trénink – Pravděpodobně uvidíte dřív pravdomluvného politika, než svalnatého a těžkého maratonce. Tělo je inteligentní systém. Pokud trénujete vytrvalostně, s velkou a dlouhodobou spotřebou kyslíku, vaše tělo bude dělat vše, co je v jeho silách, aby se zbavilo přebytečné hmotnosti. A sval je setsakramentsky těžká věc. Pamatujte si, že se vždy přizpůsobí specifickým požadavkům, které jsou na něj kladeny.  Pokud budete vášnivým cyklistou, nebo běžcem, tak se to v těle bude prát, zda vypadat jako běžec, cyklista nebo kulturista.  Dalším problémem je výdej energie. Vy se cpete, lijete do sebe koktejly, maso už nemůžete ani vidět a bojíte se si sednout, aby z vás nevypadlo vejce. Pak jdete na fotbálek, dlouhou procházku, s přáteli na kolo. A všechno je v čudu. Těžce nabraná kila jsou tatam. Stará kulturistická pravda praví: Když si můžeš sednout, nestůj. A když si můžeš lehnout, tak neseď.  
385473_263339717051686_202786569773668_749078_498894639_n.jpg

Komentáře: