10 důvodů proč snídat

10 důvodů proč snídat

Pavel Vacek | 09. 01. 2016


Poučení o tom, že bychom se ráno měli nasnídat, vám dneska řekne každé malé dítě, ale proč vlastně máme snídat? Budete možná překvapeni, čím vám kvalitní snídaně může v životě pomoci.
Proč vlastně máme snídat? Následujících deset bodů vám otevře oči, proč je ona známá snídaně pro nás tak důležitá. 

1. Budete štíhlejší!
 
Bylo prokázáno, že osoby, které ráno vynechávaly snídaně, vykazovaly vyšší body mass index. Po analýze skladby jídelníčku různých osob došli vědci k závěru, že lidé, kteří běžně snídali, se stravovali celkově mnohem zdravěji než ostatní. Navíc každý kdo snídá, je hned od časných hodin zásoben dostatkem energie a nemusí se přes den přejídat a dohánět chybějící energii. Osoby, které snídaní opovrhují, budou s větší pravděpodobností mít více tělesného tuku než ti, kteří si snídani dopřávají.
 
2. Snížíte riziko vzniku diabetu nebo rezistenci vůči inzulínu!
 
Vynechání snídaně a ostatních pokrmů způsobí, že budou buňky v těle méně citlivé na hormon inzulín. Inzulín je v podstatě hormon, který přenáší cukr v krvi, který se pak využije jako energie nebo se promění v tukové buňky. Pokud vynecháte jednotlivá denní jídla, receptory v buňkách budou méně citlivé nebo rezistentní vůči inzulínu, což má za následek nadbytek cukru v krevním oběhu. Tělo se pak snaží produkovat více inzulínu, aby se cukr mohl dostat do rezistentních buněk. Tento proces ale bohužel často vede k přibývání na váze, poruše citlivosti vůči inzulínu, anebo dokonce cukrovce.


3. Budete jíst celkově rozmanitější stravu!
 
Osoby, které snídají, celkově tendují k výběru lepších a kvalitnějších potravin zkonzumovaných během dne. Vynechání snídaně pak mnohdy svádí k přílišnému jedení v odpoledních hodinách nebo k volbě cukrovinek. Pokud nám chybí energie, toužíme ji rychle doplnit něčím sladkým nebo nedej bože něčím z rychlého občerstvení.
 
4. Budete přijímat více bílkovin a vitaminů a minerálů!
 
Osoby, které snídají, budou s vyšší pravděpodobností přijímat denně více vápníku, zinku, železa a vitaminů ve stravě než ostatní. Tyto osoby tendují k výhodnějšímu poměru bílkovin než ty, které snídani vynechávají. Prostřednictvím snídaně také přijmete hodně vlákniny, důležité složky potravy pro vaše zdraví a ideální tělo.

 

5. Budete chytřejší!
 
Výsledky testů prokázaly, že ranní snídaně zvyšuje úspěšnost u paměťových a poznávacích testů. Vaše paměť bude po snídani mnohem déle aktivní a mohou se zlepšit celkové výsledky ve studiu. Důležitá je samozřejmě také skladba snídaně, nejlepší je ale začít ráno ovesnými vločkami, pozor na slazené müsli.
 
6. Nebudete mít takovou chuť na cigarety a alkohol. Budete déle žít!
 
Pokud každé ráno snídáte, pravděpodobně se nebudete vyhýbat sportu a zároveň nebudete mít potřebu kouřit cigarety nebo holdovat alkoholu. Studie prokázaly pozitivní souvislost mezi snídáním a délkou života, samozřejmě s přihlédnutím k dalším faktorům. Správná snídaně snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, která mohou vést až k infarktu, diabetu nebo rakovině.

7. Budete zdravější!
 
Pořádná snídaně jde ruku v ruce s dobrou náladou, absencí depresí a menšími poruchami pozornosti. U žen mohou dokonce nastat komplikace s plodností a menstruačním cyklem. Jednoduše snídejte a ranní sacharidy vás povzbudí (i sexuálně).
 
8. Pravděpodobně se u vás nerozvine porucha příjmu potravy!
 
Nejenže vám může být po vynechání snídaně špatně od žaludku, ale zároveň vám po dlouhé noci bude chybět potřebné palivo. Ráno potřebujete bezpochyby nastartovat svůj metabolismus, povzbudit mozkové buňky přísunem sacharidů a připravit tělo na celodenní práci. 
Vědci také prokázali, že lidí, kteří ráno snídají, se s nejvyšší pravděpodobností nestanou obětí nějaké poruchy příjmu potravy. V mnoha případech bývá vynechání snídaně i záměrem, který má za cíl kontrolu hmotnosti. Jedna 13letá australská studie zjistila, že ženy, které ráno nesnídaly, více tendovaly k tomu být nespokojené se svou postavou než muži a celkově měly horší profil stravování a zdravotní stav.

9. I vaše děti budou zdravější, štíhlejší a chytřejší!
 
Děti rodičů, kteří si každý den dopřávají snídani, budou s jistou pravděpodobností v jejich stopách pokračovat. Pokud se správně stravují rodiče, učí k tomu i své děti, které si pak dopřávají kvalitní skladbu potravin a správný poměr sacharidů, bílkovin a tuků. Takto vedené děti pak nepřibývají zbytečně na váze, mají nižší BMI než děti rodičů, kteří běžně nesnídají. 
Důležité je samozřejmě nezapomínat na dodržování více porcí jídla denně.

 10. Budete celkově šťastnější!
 
Osoby, které pravidelně snídají, nevykazují takové sklony k úzkostem a celkově žijí šťastnější a spokojenější život. Vědci prokázali, že dostatek sacharidů v ranních hodinách efektivně povzbudí náladu a redukuje kolísání nálad v průběhu celého dne.
 
Snídat má prostě smysl. Pokud chcete být štíhlejší, chytřejší, méně hladoví a spokojení, stačí se jen každé ráno nasnídat.
 
A co snídat?
 
Jednoznačně mohu doporučit ovesné vločky s mlékem a se skořicí. A proč se skořicí?
Skořice snižuje krevní tlak, pomáhá krevnímu oběhu, zlepšuje trávení a podporuje chuť k jídlu.
 
Takže dobrou chuť a zítra ráno nezapomeňte!

Komentáře:

Produkty v článku

CFM Instant Whey 80

CFM Instant Whey 80

1150
Micelar Casein

Micelar Casein

1519
Super Hydro 80 DH32

Super Hydro 80 DH32

1439
High Whey 80

High Whey 80

1099