Pozadí webu
Evls
Titulka
Domovská stránka > Archív > Archív článků > Návod k použití doplňků výživy

Návod k použití doplňků výživy

Návod k použití doplňků výživy
 
Na rovinu přiznávám, že tento článek už zde několikrát byl. Nicméně i nadále existuje nekončící množství dotazů na užívání doplňků výživy zn. Extrifit s cílem co nejvíce nabrat na svalové hmotě a zároveň pokud možno nepřibrat, nebo ještě lépe dokonce shodit na tukové tkáni, že si říkám, proč ho nedat znova a znova. Proto jsem pro vás připravil reprízu článku, který bych nazval „Návodem k užívání“. Budu se v něm zabývat tím, co by se v ideálních podmínkách mělo užívat v určitých fázích běžného dne pro podporu růstu svalové hmoty a budu se soustředit na základní doplňky výživy, bez nějakých zbytečných kudrlinek. 
DSC_8309.jpg
 
1) Ihned po probuzení

Syrovátkový protein                     50 g
Sacharidy                                     40 g
Karnitin                                        1-3 g


Když se ráno vzbudíte, začne vaše vyhladovělé tělo doslova útočit na svalové bílkoviny, s cílem získat zpět nezbytnou energii. Tomuto jevu si říká katabolismus a je doslova noční můrou všech kulturistů. Abyste tento stav co nejrychleji ukončili, nebo rovnou zabránili, je třeba co nejrychleji přijmout rychle stravitelné bílkoviny a sacharidy. Aminokyseliny za syrovátky se dostanou do krevního systému a velmi rychle zamezí vašemu organismu, aby se živil z vašich vlastních svalů. Zbylé aminokyseliny putují do oslabených, nebo namožených partií, kde pomáhají s jejich opravou, čili regenerací. Rychlost je v tomto ohledu klíčová. V tabulce je sice uvedeno 50 g proteinu ze syrovátky, ale mnohem lepší  je varianta hydrolyzované syrovátky, na našich stránkách známé jako Hydro řada proteinů, popřípadě přejděte rovnou na aminokyseliny. Úplnou třešinkou může být použití BCAA Instant coby prvního ranního nápoje. Nezastírám však, že tyto varianty jsou už poněkud nákladnější, než použití klasického CFM koktejlu.
G 21 VII
 
Sacharidy dodané ihned po probuzení jsou také nesmírně důležité. Během nočního spánku je zásoba jaterního glykogenu taktéž vyčerpána natolik, že jeho hladina po probuzení je téměř nulová a proto tělo sahá do svalových glykogenových zásob. A to samozřejmě nechceme. Tím, že jako první přijmete nějaké rychlé cukry ať už v podobě určitých druhů potravin, anebo nějakého nápoje, zvýšíte téměř ihned hladinu jaterního glykogenu a uchráníte tím glykogen, který potřebují vaše svaly k tvrdému tréninku.

A proč Karnitin? Pokud si myslíte, že to má souvislost s udržováním tuku na nízké úrovni, tak nejste daleko od pravdy. Ale Karnitin má také další pozitivní vlastnosti, o kterých se zase až tak moc neví. Karnitin totiž dokáže zvýšit počet androgenních receptorů ve svalech, na které se naváže testosteron. A ten, jak jistě víte, zabezpečí váš růst. No, a jelikož je po ránu hladina testosteronu nejvyšší (často se o tom můžete přesvědčit na vlastní oči), je ranní suplementace rozhodně na místě. Karnitin také spolupracuje s inzulínem, díky kterému se dostává do svalových buněk, takže je vhodné, přijímat ho spolu s proteino-sacharidovým nápojem.
 
2) Se snídaní

V52         1 tableta

Užití minerálů a vitamínů je nadmíru jasné a mělo by se stát standardem pro všechny, kteří dbají o své zdraví a dobrou imunitu. Kvalitně sestavená formule vitaminů a minerálů je účinnou prevencí všech možných onemocnění a civilizačních chorob.  Multivitamin dodá tělu potřebné mikroživiny na začátku dne, pomůže metabolismu, posílí imunitu a podpoří mnoho dalších fyziologických pochodů ve vašem těle. Je důležité tyto látky přijímat společně s jídlem, neboť celá řada vitamínů je vstřebatelná a využitelná právě až s normálními potravinami
 
3) S obědem

Budete možná překvapeni, ale v této fázi dne vám nedoporučím žádný z doplňků výživy. Považuji to za zbytečné. V každém případě ale dbejte na dostatečný přísun bílkovin a sacharidů v běžné potravě.
1 (12)
 
4) 1 hodinu před tréninkem

Protein                        20-50 gr (dle hmotnosti)
Kreatin                        5 g
Karnitin                       1-3 g
Sacharidy                    45-100 g (dle hmotnosti)

Co se týká proteinu před tréninkem, nesmírně důležitá je vstřebatelnost. Pokud nedokážete vstřebat CFM, o čemž dost vážně pochybuji, vsaďte na řadu Hydro. Není možné, abyste měli zažívací trable i s tímto hydrolyzovaným zpracováním bílkoviny.  Každopádně vypitím rychle vstřebatelné bílkoviny předtím, než zamíříte na trénink, předejdete rozkládání svalové bílkoviny během silového tréninku.
Kreatin vám pro změnu zajistí dostatek svalového paliva a potřebnou energii k vašemu náročnému tréninku. To se zobrazí hlavně v počtu opakování, které budete moci vykonat, čímž vyvoláte potřebnou odezvu ve vašich svalech.

Pomalu uvolňující se sacharidy zase udrží hladinu inzulínu na nižší úrovni, nařídí tělu spalovat tuky, nikoliv svaly a poskytnou mu dostatek energie na trénink.
 
5) Při tréninku

Až do nedávna byla suplementace při tréninku neprobádaným územím, nicméně poslední dobou se objevují hlasy i od těch nejvýznamnějších odborníků, kteří tvrdí, že suplementace při tréninku je stejně důležitá, ne-li ještě důležitější, než po tréninku. Mohou za to převratné technologie ve zpracování surovin, že téměř vymizela obava o vstřebatelnost jednotlivých živin během tréninkové zátěže. Takovým produktem je bezpochyby i BCAA Instant, který vám dovolí téměř nepřetržitou dodávku aminokyselin do zatěžovaných svalů, který vám zaručí v podstatě nepřetržitou regeneraci.
 
6) Ihned po tréninku 

BCAA                            5 g
Protein                        20-30 g
Sacharidy                    50-100 g
Kreatin                        5 g
Tribulus                       10 kapslí


Jak už jsem řekl v úvodu rychlost vstřebání je v určitých fázích klíčová. To je případ hlavně potréninkového stavu, kdy je tělo doslova hladové po různých stavebních látkách. BCAA společně s dostatkem bílkoviny zrychlují bílkovinnou syntézu a podporují hladinu inzulínu. To samozřejmě podporují i rychle vstřebatelné sacharidy, zvyšujíc současně příjem glukózy do svalů (doplňují svalový glykogen) a redukují kortizol. A kortizol je zabiják svalů, neboť je to tzv. katabolický hormon a neúprosně útočí proti testosteronu, což je hormon anabolický.

Kreatin doplní přirozený úbytek kreatinu ve svalech, ztracený při tréninku a připraví svalovinu na další pořádnou šichtu.

Trénink samotný, obzvláště pokud se snažíte manipulovat s větší zátěží při menším počtu opakování, značně stimuluje produkci testosteronu. Tribulus je v této činnosti zdatným pomocníkem.
Pokud to shrnu, tak jestliže absolvujete skutečně tvrdý trénink, tak je vaše tělo vyloženě hladové po stavebních látkách, které zahájí regeneraci a následný růst. Nepromeškejte tuto chvíli a své tělo v tuto chvíli pořádně nakrmte.
1 (3)
 
7) S večeří

Vitaminová a minerální směs (V52)               1 tab.

V první řadě opět dbejte na kvalitní porci masa a nějaké formy sacharidů. K tomuto dodejte ještě jednu tabletu V52 a to ze stejných důvodů, jako jsou uvedeny výše.
6 (13)
 
8) Před spaním

Long 80, nebo Micelar casein              50 g bílkovin

V tuto chvíli připravujete své tělo na noční hladovění. Lépe řečeno, snažíte se zredukovat noční hladovění na minimum. Jestliže doba vašeho spánku trvá zhruba 8 hodin, je téměř nezbytné použít šestisložkový Long 80, který obsahuje jek rychle vstřebatelnou bílkovinu, tak i déle vstřebatelnou část, přičemž jeho kaseinová složka se rozkládá až 7 hodin. Tímto unikátním způsobem zaručíte tělu takřka nepřetržitý přísun bílkoviny pro podporu regenerace zmožených svalů.
 
Dobré tipy navíc.

Arginin (Hell Gel, E.NOX, HellNox)

Protože se tato aminokyselina v těle pohotově a ochotně přeměňuje na oxid dusnatý (NO), je využívána jako hlavní přísada do směsí suplementů, ovlivňující prokrvení trénovaných partií. Její účinky na tělo jsou nespočetné, ale nás, kulturisty, zajímá především tzv. vasodilatace, tj. zvýšení průměru krevních cév. Při tomto procesu se totiž zvýší objem krve a jí transportovaných živin, kyslíku a anabolických hormonů, které plují do svalů. Pokud navíc arginin přijímáte ve vysokých dávkách (které Hell gel obsahuje), je prokázáno, že pozitivně působí na hladinu růstového hormonu. Navíc, pokud se rozhodnete pro užívání HellNoxu, odpadne vám starost s předtréninkovou suplementací. HellNox obsahuje totiž všechny potřebné látky v dostatečném množství. 
 
Kofein

Možná mi nebudete věřit, ale mým nejoblíbenějším doplňkem je nenápadný kofeinový stimulant Coffy. Nedokážu si bez něj představit náročnou, dlouhotrvající cestu autem, anebo trénink, na který bych měl jít po náročném dni. Přitom obyčejná káva na mě žádný výrazný vliv nemá. Možná to bude tím, že nemá takovou sílu jako jedna obyčejná tableta, která obsahuje tolik kofeinu jako zhruba 4 průměrně silné šálky kávy. Doporučuji 2 tablety 30 minut před tréninkem. 
1 (10)



Žádáme návštěvníky www.extrifit.cz, aby v dodržovali v diskuzích zásady slušnosti a vyhli se vulgárním projevům. V opačném případě si redakce www.extrifit.cz vyhrazuje právo takový příspěvek částečně nebo zcela vymazat.

Čas 7. 8. 2014 21:19:14     E-mail     Autor Anonym      
Bez nadpisu...
Ahoj,

chtěl bych se zeptat v jakém pořadí by se měli doplňky brát po tréninku. Já například hned po tréninku vypiji Gainer Beefmass a 3 tablety kreatinu ethyl ester, cca hodinu po tréninku přijímám protein Whey 80. Je to tak správně?
Taky by mě zajímalo jestli je možné přijímat protein společně s kreatinem. Myslel jsem, že nejlepší je to se sacharidovým koktejlem, třeba opět gainer Beefmass..

Předem moc děkuji za odpovědi
Čas 7. 8. 2014 21:19:01     E-mail     Autor Anonym      
Bez nadpisu...
Ahoj,

chtěl bych se zeptat v jakém pořadí by se měli doplňky brát po tréninku. Já například hned po tréninku vypiji Gainer Beefmass a 3 tablety kreatinu ethyl ester, cca hodinu po tréninku přijímám protein Whey 80. Je to tak správně?
Taky by mě zajímalo jestli je možné přijímat protein společně s kreatinem. Myslel jsem, že nejlepší je to se sacharidovým koktejlem, třeba opět gainer Beefmass..

Předem moc děkuji za odpovědi
Čas 7. 8. 2014 21:15:37     E-mail     Autor Anonym      
Bez nadpisu...
Ahoj,

chtěl bych se zeptat v jakém pořadí by se měli doplňky brát po tréninku. Já například hned po tréninku vypiji Gainer Beefmass a 3 tablety kreatinu ethyl ester, cca hodinu po tréninku přijímám protein Whey 80. Je to tak správně?
Taky by mě zajímalo jestli je možné přijímat protein společně s kreatinem. Myslel jsem, že nejlepší je to se sacharidovým koktejlem, třeba opět gainer Beefmass..

Předem moc děkuji za odpovědi

Titulek příspěvku
Text příspěvku
Vaše jméno
Váš e-mail
Připojit soubor

Přihlášení

Přihlášení uživatelů
Zadejte e-mailovou adresu Vašeho účtu. Bude na ni zaslána zpráva s dalšími instrukcemi.
E-mail

Nákupní košík

V košíku nemáte žádné položky...
Nejnovější komentáře
Bez nadpisu... - 22. 9. 2014 15:25:36
Re: Okurky - 21. 9. 2014 23:33:57
Re: Gainer a protein - 21. 9. 2014 23:28:07
Výhra - 21. 9. 2014 20:54:12
Okurky při sacharidových vlnách - 21. 9. 2014 20:45:54
Dotaz ohledně gaineru a proteinu - 21. 9. 2014 20:09:08
Váha - 21. 9. 2014 19:28:12
Re: Bonusový účet - 21. 9. 2014 08:52:58
RE: Protein - 21. 9. 2014 08:50:34
pěkně řečeno - 20. 9. 2014 22:43:29
váha - 20. 9. 2014 21:03:38
váha - 20. 9. 2014 20:58:20
bonusový účet - 20. 9. 2014 15:07:26
váha - 20. 9. 2014 14:22:45
Protein - 19. 9. 2014 22:38:24
váha - 19. 9. 2014 22:15:59
vaha - 19. 9. 2014 21:18:56
vaha - 19. 9. 2014 21:17:17
vaha - 19. 9. 2014 21:16:38
vaha - 19. 9. 2014 21:14:30
Váha - 19. 9. 2014 20:19:04
Vygenerováno Marketingovým a publikačním systémem Animáto. Vytvořilo a servisuje Optimato